Tu jesteś:
Newsletter

21.01.2015
Powrót do newslettera

Jak ważna jest muzyka w salonach fryzjerskich i kosmetycznych?

Jak ważna jest muzyka w salonach fryzjerskich i kosmetycznych?

Nie od dziś wiadomo, że wpływ muzyki na konsumenta jest nieoceniony. Muzyka wpływa na doznania i pobudza nas emocjonalnie. Wpływa również na procesy pamięciowe, dzięki czemu klient zdecydowanie silniej zapamiętuje towarzyszące sytuacje kojarząc je z muzyką, którą w danym czasie usłyszał. Potwierdzone jest również, że klienci zdecydowanie chętniej polecają i wracają do miejsc w których muzyka wywołała pozytywne skojarzenia.

Na zlecenie MusicWorks, inicjatywy PPL oraz PRS for Music – brytyjskich organizacji zajmujących się prawami autorskimi, przeprowadzono badania nt. muzyki w salonach fryzjerskich i kosmetycznych. Badanie zostało przeprowadzone przez VisionCritical w kwietniu 2012 roku wśród 1000 brytyjskich przedsiębiorców oraz przez Entertainment Media Research w roku 2009 na 2000 konsumentów.

Z badań wynika, że 80% klientów, korzystających z usług salonów kosmetycznych i fryzjerskich chciałoby słuchać muzyki przebywając w salonie. Ponadto, 63% badanych jest zdania, że muzyka poprawia wizerunek salonu, a aż 84% jest zgodna, że odtwarzanie muzyki w salonie sprawia, że atmosfera jest bardziej przyjazna i jednocześnie pobudzająca. Muzyka jest najłatwiejszym z dostępnych narzędzi marketingowych. Badania MusicWorks dowodzą, że ponad połowa przebadanych zdecydowanie poleciłoby salon jeżeli grana muzyka trafiła bezpośrednio w ich gust muzyczny.

Korzyści płynące z wartości muzyki nie kończą się na klientach. 90% osób zarządzających salonami fryzjerskimi i kosmetycznymi było jednomyślnych - odpowiednio dobrana muzyka ma korzystny wpływ na ich biznes oraz sprawia, że klienci są bardziej zadowoleni z wizyty w salonie. Muzyka ma również wpływ na pracowników – 81% przedsiębiorców zaobserwowało zwiększoną produktywność u pracowników kiedy grała muzyka a także to, że byli oni w wyraźnie lepszych nastrojach, co w sposób bezpośredni przekłada się na lepszą obsługę klienta.

Jaką więc muzykę zaproponować klientom salonów kosmetycznych? Irlandzka firma Phorest specjalizująca się we wspieraniu rozwoju nowopowstałych salonów kosmetycznych i fryzjerskich oraz spa, na bazie rozmów z pracownikami i właścicielami salonów stworzyła playlistę The Perfect Salon Playlist. Pomimo dużej oferty muzyki instrumentalnej dla salonów kosmetycznych i tzw. muzyki relaksacyjnej zauważono, że najchętniej odtwarzanymi utworami są znane przeboje i utwory największych gwiazd muzyki.


Poniżej prezentujemy dwadzieścia utworów z playlisty The Perfect Salon Playlist

  1. P!nk – Try
  2. Miley Cyrus - Adore You
  3. Lana del Rey – Blue Jeans
  4. Lorde – Royals
  5. Robin Thicke ft. T.I & Pharrell Williams – Blurred Lines
  6. Lady Gaga ft. Beyoncé – Telephone
  7. Florence + The Machine – Dog days Are Over
  8. Rihanna – Diamonds
  9. Adele – Rolling in the Deep
  10. Justin Timberlake – Mirrors
  11. OneRepublic – Counting Stars
  12. Avicii – Wake Me Up
  13. Beyoncé – XO
  14. John Legend – All Of Me
  15. Katy Perry – This Is How We Do
  16. Alicia Keys – Girl On Fire
  17. Rudimental ft. Ella Eyre – Waiting All Night
  18. Ed Sheeran – Sing
  19. Gorillaz – Feel Good Inc
  20. Daft Punk ft. Pharrell Williams – Get Lucky

Źródło: musicworksforyou.com, phorest.com