Tu jesteś:
Newsletter

30.06.2015
Powrót do newslettera

Brytyjscy artyści mają największy udział w rynku światowym od 5 lat

Brytyjscy artyści mają największy udział w rynku światowym od 5 lat

Według danych opublikowanych przez brytyjską organizację BPI (British Phonographic Industry) w corocznym raporcie Music Market 2015, albumy artystów pochodzących ze Zjednoczonego Królestwa stanowią 13,7% globalnego rynku, co jest najlepszym wynikiem odkąd BPI zaczęła gromadzić globalne dane dotyczące sprzedaży.

Sprzedaż albumów Brytyjczyków wzrosła również w poszczególnych krajach, m.in. w Australii, gdzie sprzedane w ubiegłym roku płyty brytyjskich artystów stanowią 22,4% ogólnego wyniku sprzedażowego oraz we Włoszech, gdzie udział procentowy wyniósł 19,8%. Brytyjczycy zdominowali także rodzimy rynek – TOP 10 najlepiej sprzedających się płyt na Wyspach w pełni należy do krajowych artystów. Łączny udział w miejscowym rynku to 53,5%.


Lp.KrajUdział w rynku artystów brytyjskich
1Wielka Brytania53,5%
2Australia*22,4%
3Włochy*19,8%
4Kanada*15,3%
5Niemcy*14,2%
6Szwecja14,0%
7USA*12,2%
8Francja11,5%
9Japonia4,0%
10Brazylia2,5%


Ponadto, aż 5 pozycji z Wielkiej Brytanii znalazło się w TOP 10 najlepiej sprzedających się albumów na świecie, i są to: zespoły One Direction, Pink Floyd i Coldplay, Ed Sheeran oraz Sam Smith. Dodatkowo można doliczyć jeszcze zespół o podwójnej narodowości (UK/Australia), czyli AC/DC, który również znalazł się w zestawieniu.


Lp.ArtystaTytuł albumuIlość sprzedanych kopii (w mln)*Narodowość
1Taylor Swift19896,0USA
2One DirectionFour3,2UK
3Ed SheeranX4,4UK
4ColdplayGhost Stories3,7UK
5AC/DCRock or Bust2,7UK/Australia
6Michael JacksonXscape1,7USA
7Pink FloydThe Endless River2,5UK
8Sam SmithIn the Lonely Hour3,5UK
9Katy PerryPrism1,2USA
10BeyoncéBeyoncé1,4USA
*w zestawieniu brana pod uwagę była sprzedaż fizyczna oraz cyfrowa. Pozycja zależy jednak od sprzedaży fizycznej i cyfrowej albumów i singli oraz streamingu.


Muzyka jest ogromnym sukcesem eksportowym Wielkiej Brytanii – na całym świecie fani słuchając płyt, których produkcją zajęli się brytyjscy artyści, wspierają nie tylko nasz bilans handlowy, ale przyczyniają się również do pozytywnego wizerunku Brytanii za granicą. – powiedział Geoff Taylor, CEO BPI oraz BRIT Awards.


Źródło: bpi.co.uk