Tu jesteś:
Newsletter

31.08.2015
Powrót do newslettera

Amazon Prime Music w Europie

Amazon Prime Music w Europie

Amerykańska firma będąca właścicielem największego na świecie sklepu internetowego aspiruje do bycia kolejnym medium strumieniowym. Już jakiś czas temu na rynku amerykańskim pojawił się serwis streamingowy Amazon Prime Music. Teraz usługa wchodzi na rynek europejski, debiutując w Wielkiej Brytanii.

Ostatnio toczyła się debata na temat potrzeby zagospodarowania niszy na rynku serwisów streamingowych i powstania serwisu o być może mniejszej funkcjonalności, ale o niższej cenie niż na przykład Spotify, a jednak mimo wszystko bardziej atrakcyjny niż darmowe kanały. Takie cechy można przypisać serwisowi Amazona, Prime Music, który jest obecny na rynku amerykańskim od czerwca zeszłego roku i właśnie dotarł do Wielkiej Brytanii.

Amazon od lat angażuje się w projekty muzyczne. Pomimo że rynek serwisów streamingowych jest już dość rozwinięty, Amazon również zdecydował się na wypuszczenie swojej oferty. Firma podkreśla jednak, że nie musi być numerem jeden, aby odnieść sukces. Nie chce zaciekle konkurować z tak zakorzenionymi na rynku serwisami jak Spotify. Sukces ma zapewnić targetowanie oraz wieloletnie doświadczenie na rynku sprzedaży muzyki. Firma oszacowała, że może liczyć na 40 do 50 milionów subskrybentów, uiszczających roczną opłatę wysokości 99 dolarów.

Co odróżnia Amazon od innych serwisów streamingowych to elastyczność. Amazon daje możliwość zakupu muzyki zarówno na CD jak i winylu z natychmiastowym dostępem do mp3 i oczywiście streamingu. Katolog Prime Music na chwilę obecną nie jest tak duży jak jego konkurentów, ale jak zapewnia firma będzie intensywnie rozwijał się.

W brytyjskiej wersji Prime Music będzie dostępny katalog około miliona utworów oraz około 500 playlist, przy koszcie rocznej subskrypcji na poziomie 75 funtów.

Dyrektor muzyczny firmy Amazon Paul Firth przyznał, że sposób w jaki dziś ludzie nabywają muzykę zmienił się i przy całym szumie związanym z Apple Music świadomość konsumentów dotycząca streamingu jest wysoka. Firth twierdzi, że Amazon jest w stanie dotrzeć ze streamingiem do mas.

Nie wiadomo jak wyglądają umowy licencyjne dla nowego serwisu. Należy jednakże przypuszczać, że opłaty będą stosunkowo niższe niż w przypadku platform bazujących wyłącznie na muzyce. Amazon ma bowiem kilka innych serwisów w tym Prime Instant Video, gdzie udostępnia filmy i seriale.

Źródło: completemusicupdate.com, musicbusinessworldwide.com