Tu jesteś:
Muzyka w biznesie / Dowiedz się więcej / Archiwum

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Muzyka w biznesie - Dowiedz się więcej - Archiwum

Producenci/wydawcy muzyki – kim są?


ZPAV to Związek Producentów Audio Video. Kim są jego członkowie?


Ile kosztuje płyta?

Co składa się na cenę płyty w sklepach?


Ile kosztuje piosenka? Rozmowa z Piotrem Siejka

Piotr Siejka - genialny kompozytor i producent muzyczny. To właśnie jego piosenki „rzucają na kolana”. Zawdzięcza mu sukces Kasia Cerekwicka, swego talentu użyczył też Edycie Górniak, Łukaszowi Zagrobelnemu, Natalii Kukulskiej, Dorocie Miśkiewicz, a także Perfektowi. W swoim studiu nagrań w Łomiankach, przy ulicy Stanisława Moniuszki opowiada o tym, jak powstają utwory, zanim usłyszymy je w radiu.


Duże możliwości na małym ekranie – Świat Hoteli

Duże możliwości na małym ekranie to tytuł artykułu, który opublikował miesięcznik Świat Hoteli prezentujący możliwości jakie stwarza telewizor w hotelu. Dziennikarka, Karolina Owczarek, przedstawia szeroki zakres informacji podpowiadając ciekawe rozwiązania z zakresu marketingu bezpośredniego. Właściciele hoteli i pensjonatów mogą m.in. dowiedzieć się czym należy się kierować przy wyborze oferty programów dla gości hotelowych, a także co oprócz kanałów telewizyjnych może oferować telewizor hotelowy i jak te możliwości wykorzystać do rozwoju biznesu. Artykuł uzupełniają szczegółowo wyjaśnione kwestie prawne. To interesujący materiał zarówno dla dużych hoteli sieciowych jak i małych lokalnych pensjonatów. Polecamy i zapraszamy do lektury.


Licencja DJ

W odpowiedzi na zapotrzebowanie środowiska DJ-skiego dnia 16-go lipca 2009r. został wprowadzony na rynek nowy produkt dedykowany wyłącznie dla DJ-ów.


Opłaty za publiczne odtwarzanie muzyki. Funkcjonowanie OZZ w innych krajach

Muzyka jest powszechnie wykorzystywana przez przedsiębiorców na całym świecie. W większości krajów ustawodawstwo, związane z ochroną praw autorskich i praw pokrewnych, nakłada na nich obowiązek uiszczania na rzecz lokalnych Organizacji Zbiorowego Zarządzania opłat za publiczne odtwarzanie fonogramów i wideogramów. Dla wielu właścicieli klubów, pubów czy restauracji, ale także zakładów produkcyjnych czy usługowych, muzyka jest elementem składowym prowadzonego biznesu, a uiszczane opłaty traktowane są przez nich jako opłacalna inwestycja.


Muzyka, to się opłaca – rynek holenderski

W czerwcu 1993 roku, 32 lata po podpisaniu Konwencji Rzymskiej regulującej m.in. zagadnienia ochrony praw artystów, wykonawców i producentów nagrań, Holandia przyjęła swoją wersję ustawy o prawach pokrewnych. SENA, skrót od holenderskiej nazwy Fundacji na rzecz Eksploatacji Praw Pokrewnych, została powołana do życia przez Ministra Sprawiedliwości w celu reprezentowania i egzekwowania praw osób i firm objętych nowymi przepisami, i w ciągu kilku lat stała sie jedną z najskuteczniejszych i największych na świecie organizacji zbiorowego zarządzania.


KODY ISRC

ISRC to Międzynarodowy Standardowy Kod Nagrań, który umożliwia identyfikację nagrań dźwiękowych i muzycznych nagrań wideo oraz właściciela praw do nagrań. Identyfikuje on poszczególne nagrania (fonogramy i wideogramy) – utwory muzyczne, a nie nośniki, na których nagrania te się znajdują, czyli np. płyty CD. Każdej wersji nagrania jest przypisany własny, niepowtarzalny kod ISRC.


GRAJĄCE PRZYSTANKI NA ŚLĄSKU, CZYLI JAK UMILIĆ PODRÓŻNYM CZAS, KIEDY OCZEKUJĄ NA AUTOBUS

Muzyka jest stałym elementem wpływającym na klimat baru, sklepu czy salonu urody. Ale nie tylko tam. 0d 2010 roku podróżujący komunikacją miejską w Tychach i kilku sąsiednich miejscowościach już nie nudzą się w trakcie oczekiwania na autobus. Czas umila im dobra muzyka. Pomysłodawcą idei jest firma Makrotel z Tych.


Dobrze dobrana muzyka pomaga

Muzyka sprzyja działalności gospodarczej


Dobór muzyki w praktyce

Program muzyczny powinien być inny dla każdego klienta, idealnie dopasowany do wizerunku i miejsca oraz dostosowany pod względem psychologicznym. Ponadto musi on być aktualizowany na bieżąco zgodnie z najnowszymi trendami i możliwy do modyfikacji w każdej chwili.


Value gap
69% gości hotelowych uważa, że muzyka jest jednym z głównych czynników kreujących atmosferę hotelu (MWFY)
75% gości hotelowych lubi słuchać muzyki w lobby, barach, restauracjach i przestrzeniach ogólnodostępnych w hotelu (MWFY)
73% właścicieli sklepów z odzieżą i obuwiem jest przekonanych o pozytywnych oddziaływaniu muzyki na klientów. Obecność muzyki przyciąga do nich klientów.
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 2160 zł miesięcznie w sklepie spożywczym o dziennym utargu w granicach 1000 zł
78% kobiet odwiedzających salon urody wyżej cenni sobie dobrą muzykę niż oferowaną tam kawę, herbatę lub kolorowe czasopisma
Dobra muzyka pozwala skutecznie zrelaksować się podczas zabiegów kosmetycznych 2/3 klientom (76% kobiet, 85% klientów w wieku 20-29 lat)
20% regularnych gości salonów urody wybrałoby inny lokal gdyby nie była w nim odtwarzana muzyka
85% właścicieli klubów fitness i 90% właścicieli kręgielni i bilardów jest wręcz przekonana o promocyjnym znaczeniu muzyki w ich działalności i jej wpływie na zachowania oraz nastrój klientów
80% klientów czerpie więcej przyjemności z zajęć w klubie fitness podczas słuchania muzyki tła (MWFY)
80% klientów twierdzi, że muzyka w czsie zajęć fitness bardziej motywuje ich do ćwiczeń (MWFY)
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 5476 zł miesięcznie w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł
Jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka to 32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.
55% gości hotelowych preferuje spotkania z klientami w miejscach gzdie grana jest dobra muzyka (MWFY)
ZPAV Muzz-on - tylko legalna muzyka