Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Aktualności

24 grudnia 2018 r.

Wesołych Świąt!

Wesołych Świąt!


20 grudnia 2018 r.

Najpopularniejsze utwory świąteczne w Polsce

Najpopularniejsze utwory świąteczne w Polsce

Spotify przygotowało zestawienie najpopularniejszych utworów świątecznych w Polsce.



26 listopada 2018 r.

Piosenki, które mogą uratować życie

Piosenki, które mogą uratować życie

Już dawno udowodniono, że muzyka ma pozytywny wpływ na nasze życie, są jednak piosenki, które dosłownie mogą uratować życie. Szpital Presbyterian Hospital w Nowym Jorku opublikował playlistę, która może pomóc podczas resuscytacji.



25 października 2018 r.

ZPAV na festiwalu Soundedit

ZPAV na festiwalu Soundedit

Związek Producentów Audio Video kolejny raz został partnerem Międzynarodowego Festiwalu Producentów Muzycznych Soundedit. Jubileuszowa, dziesiąta edycja festiwalu rozpocznie się już 25 października i będzie trwała przez cztery dni m.in., już tradycyjnie, w Klubie Wytwórnia.



9 października 2018 r.

BBC uruchamia portal muzyczny dla osób z demencją – BBC Music Memories

BBC uruchamia portal muzyczny dla osób z demencją – BBC Music Memories

Podczas BBC Music Day 2018 ogłoszono uruchomienie BBC Music Memories („Muzyczne Wspomnienia BBC”) - nowej strony z muzyką, która umożliwi przywołanie wspomnień u ludzi z demencją.



26 czerwca 2018 r.

ZPAV na festiwalu Wschód Kultury – Inne Brzmienia

ZPAV na festiwalu Wschód Kultury – Inne Brzmienia

W dniach 28–30 czerwca w ramach festiwalu Wschód Kultury – Inne Brzmienia odbędzie się dedykowany branży muzycznej warsztat szkoleniowy „Music IN”, który jest swoistym inkubatorem dla artystów, managerów, promotorów oraz organizatorów wydarzeń muzycznych i animatorów życia muzycznego.



25 maja 2018 r.

Muzyka popowa stała się smutniejsza – twierdzą amerykańscy naukowcy

Muzyka popowa stała się smutniejsza – twierdzą amerykańscy naukowcy

Muzyka pop w ciągu ostatnich 30 lat stała się smutniejsza – tak wynika z analizy 500 tys. piosenek, przeprowadzonej przez badaczy z University of California w Irvine. Pod lupę wzięto utwory wydane w Wielkiej Brytanii w latach 1985–2015.



30 kwietnia 2018 r.

Chodzenie na koncerty wydłuża życie o 9 lat – twierdzą naukowcy

Chodzenie na koncerty wydłuża życie o 9 lat – twierdzą naukowcy

Brytyjski „Independent” podaje na swojej stronie internetowej krzepiącą informację dla fanów muzyki na żywo – chodzenie na koncerty przedłuża życie. I to nawet o blisko dekadę.



3 kwietnia 2018 r.

Muzyka na sali operacyjnej – czego słuchają chirurdzy?

Muzyka na sali operacyjnej – czego słuchają chirurdzy?

Naukowcy już dawno udowodnili, że muzyka pomaga przy pracy – dźwięk oddziałuje na nasz mózg i skutecznie wpływa na naszą produktywność. Muzyka skutecznie wspiera także pracujących w zawodach wysokiego ryzyka – badania przeprowadzone przez Spotify, we współpracy z aplikacją Figure1, pokazały, że aż 90% chirurgów słucha muzyki na sali operacyjnej.



26 stycznia 2018 r.

Piosenki z reklam skutecznie skłaniają do zakupów

Piosenki z reklam skutecznie skłaniają do zakupów

O tym, że popularne piosenki wpływają na zaangażowanie odbiorców reklam wiadomo nie od dziś. A eksperci wykazali właśnie, jak to się dzieje – podaje Billboard.com.



Value gap
69% gości hotelowych uważa, że muzyka jest jednym z głównych czynników kreujących atmosferę hotelu (MWFY)
75% gości hotelowych lubi słuchać muzyki w lobby, barach, restauracjach i przestrzeniach ogólnodostępnych w hotelu (MWFY)
73% właścicieli sklepów z odzieżą i obuwiem jest przekonanych o pozytywnych oddziaływaniu muzyki na klientów. Obecność muzyki przyciąga do nich klientów.
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 2160 zł miesięcznie w sklepie spożywczym o dziennym utargu w granicach 1000 zł
78% kobiet odwiedzających salon urody wyżej cenni sobie dobrą muzykę niż oferowaną tam kawę, herbatę lub kolorowe czasopisma
Dobra muzyka pozwala skutecznie zrelaksować się podczas zabiegów kosmetycznych 2/3 klientom (76% kobiet, 85% klientów w wieku 20-29 lat)
20% regularnych gości salonów urody wybrałoby inny lokal gdyby nie była w nim odtwarzana muzyka
85% właścicieli klubów fitness i 90% właścicieli kręgielni i bilardów jest wręcz przekonana o promocyjnym znaczeniu muzyki w ich działalności i jej wpływie na zachowania oraz nastrój klientów
80% klientów czerpie więcej przyjemności z zajęć w klubie fitness podczas słuchania muzyki tła (MWFY)
80% klientów twierdzi, że muzyka w czsie zajęć fitness bardziej motywuje ich do ćwiczeń (MWFY)
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 5476 zł miesięcznie w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł
Jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka to 32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.
55% gości hotelowych preferuje spotkania z klientami w miejscach gzdie grana jest dobra muzyka (MWFY)
Fryderyk Festiwal 2022