Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Aktualności

27 grudnia 2016 r.

Komu należą się opłaty za muzykę odtwarzaną w klubach, restauracjach, dyskotekach

Komu należą się opłaty za muzykę odtwarzaną w klubach, restauracjach, dyskotekach

Przed nami okres, w którym tradycyjnie trwa wzmożony ruch w klubach, dyskotekach i restauracjach. Właściciele lokali prześcigają się w ofertach sylwestrowych i karnawałowych, których zadaniem jest pozyskanie jak największej liczby klientów. Warto pamiętać, że muzyka może być tym elementem, który zdecyduje o wyborze lokalu. Odpowiednio dobrany repertuar muzyczny jest kluczem do udanej imprezy i zadowolonych klientów, jednak należy też pamiętać, że publiczne odtwarzanie muzyki skutkuje koniecznością uiszczania opłat na rzecz jej twórców i właścicieli praw.



27 grudnia 2016 r.

Śpiewać każdy może, ale czy powinien?

Śpiewać każdy może, ale czy powinien?

Śpiewać każdy może – to wiemy nie od dziś, ale teraz naukowcy przekonują, że śpiewać każdy powinien, ponieważ śpiewanie ma niemal zbawienny wpływ na nasze zestresowane organizmy.



30 listopada 2016 r.

Zimowe przeboje

Zimowe przeboje

Zimowa aura już na dobre zagościła za oknem, czas więc zaktualizować playlisty i sięgnąć po piosenki inspirowane śnieżnym krajobrazem i ogniem w kominku.



29 listopada 2016 r.

ZPAV na Europejskich Targach Muzycznych Co Jest Grane 24

ZPAV na Europejskich Targach Muzycznych Co Jest Grane 24

Po raz szósty w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie odbyły się Europejskie Targi Muzyczne Co Jest Grane 24. Związek Producentów Audio Video po raz kolejny był partnerem merytorycznym konferencji towarzyszącej targom. Przez dwa dni rozmawialiśmy o muzyce, nowych tendencjach na rynku oraz szansach i zagrożeniach dla polskiej branży muzycznej.



27 października 2016 r.

ZPAV na festiwalu Soundedit

ZPAV na festiwalu Soundedit

Związek Producentów Audio Video został ponownie oficjalnym partnerem Soundedit 2016 – Międzynarodowego Festiwalu Producentów Muzycznych – i jak co roku zaangażował się w towarzyszącą mu konferencję.



26 października 2016 r.

Music Export Conference – konferencja poświęcona eksportowi muzyki

Music Export Conference – konferencja poświęcona eksportowi muzyki

W dniach 27-29 października w ramach festiwalu Warsaw Music Week odbędzie się konferencja poświęcona eksportowi muzyki – Music Export Conference. Spotkanie zostało przygotowane przez organizatorów festiwalu we współpracy z Ministerstwem Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Narodowym Centrum Kultury i Miastem Stołecznym Warszawa.



29 września 2016 r.

Jesienne playlisty

Jesienne playlisty

Wraz z nastaniem kalendarzowej jesieni zmienia się zarówno aura za oknem, jak i nasz nastrój. I choć w tym roku nadal mamy duża słońca, to coraz krótsze dni i niższe temperatury nie pozostawiają wątpliwości – energetyzujące lato mamy już za sobą, nadchodzi czas jesiennych smutków i nostalgii. Ta nowa atmosfera niesie też ze sobą potrzebę zmiany playlisty i poszukania muzyki pasującej do naszego nastroju.



28 września 2016 r.

ZPAV po raz kolejny partnerem festiwalu Soundedit

ZPAV po raz kolejny partnerem festiwalu Soundedit

Związek Producentów Audio Video został ponownie oficjalnym partnerem Soundedit 2016 – Międzynarodowego Festiwalu Producentów Muzycznych.



24 sierpnia 2016 r.

Sport i muzyka

Sport i muzyka

Choć na pierwszy rzut oka może się wydawać, że sport i muzyka niewiele mają ze sobą wspólnego, to oba te światy przenikają się wzajemnie już od czasów starożytnych. Za nami wielkie sportowe emocje. Przyjrzyjmy się, jaka muzyka towarzyszy nam w chwilach największych sportowych wzruszeń.



24 sierpnia 2016 r.

Playlista Trójki w ramach akcji „Nie pogrywaj, graj po polsku!”

Playlista Trójki w ramach akcji „Nie pogrywaj, graj po polsku!”

Akcja „Nie pogrywaj, graj po polsku!” wystartowała z inicjatywy Związku Producentów Audio Video 1 czerwca br. W ramach współpracy z Programem Trzecim Polskiego Radia playlisty udostępniane przedsiębiorcom wykorzystującym w swojej działalności nagrania muzyczne zostały uzupełnione o kompilacje radiowej Trójki.



28 lipca 2016 r.

Letnie przeboje 2016

Letnie przeboje 2016

Lato jest to zwykle czas, gdy jesteśmy optymistycznie nastawieni do świata, rozpiera nas energia i chęć działania. Dzieje się tak przede wszystkim za sprawą dużej dawki światła i promieni słonecznych. Więcej światła – to lepszy nastrój i większa radość życia. Ta atmosfera sielanki i zabawy przekłada się także na muzykę, po którą sięgamy w letnim okresie.



7 lipca 2016 r.

Ruszyło pasmo „Nie pogrywaj, graj po polsku!” na kanale TVP Rozrywka

Ruszyło pasmo „Nie pogrywaj, graj po polsku!” na kanale TVP Rozrywka

„Nie pogrywaj, graj po polsku!” – to akcja Związku Producentów Audio Video, której celem jest popularyzacja muzyki polskich artystów w przestrzeni publicznej. Skierowana jest przede wszystkim do przedsiębiorców, którzy wykorzystują nagrania muzyczne w swojej działalności. W ramach akcji ZPAV umożliwia im bezpłatny dostęp do specjalnie przygotowanej aplikacji, dzięki której mogą oni odtwarzać playlisty z polskimi utworami.



21 czerwca 2016 r.

TVP Rozrywka objęła patronat medialny nad akcją „Nie pogrywaj, graj po polsku!”

TVP Rozrywka objęła patronat medialny nad akcją „Nie pogrywaj, graj po polsku!”

Z przyjemnością informujemy, że kanał tematyczny TVP Rozrywka dołączył do akcji ZPAV „Nie pogrywaj, graj po polsku!” i został jej patronem telewizyjnym.



31 maja 2016 r.

„Nie pogrywaj, graj po polsku!” – akcja popularyzująca polską muzykę w przestrzeni publicznej

„Nie pogrywaj, graj po polsku!” – akcja popularyzująca polską muzykę w przestrzeni publicznej

Związek Producentów Audio Video przygotował akcję „Nie pogrywaj, graj po polsku!”, która umożliwi każdemu przedsiębiorcy wykorzystującemu w swojej działalności nagrania muzyczne dostęp do specjalnie przygotowanej aplikacji, dzięki której mogą być odtwarzane playlisty z polskimi utworami.



27 maja 2016 r.

Wzrasta rola muzyki w polskiej kinematografii

Wzrasta rola muzyki w polskiej kinematografii

Polskie kino w ostatnich latach coraz chętniej sięga po oryginalną muzykę, i to nie tylko jako tło, ale jako temat przewodni i podstawowy element narracji. W ciągu ostatnich lat powstało kilka filmów, których fabuła czerpie ze świata muzycznego. Paweł T. Felis szczegółowo je przeanalizował w magazynie „ArtBiznes”.



28 kwietnia 2016 r.

Najpopularniejsze utwory grane w polskich klubach

Najpopularniejsze utwory grane w polskich klubach

W zestawieniu 50 najpopularniejszych utworów w polskich klubach i dyskotekach na pierwszym miejscu znalazł się Geeno Smith z utworem Stand By Me. Tuż za nim Inna z przebojem Randez vous, a podium zamyka Sandra Lyngi Play My Drum.



28 kwietnia 2016 r.

Utwory, które dodają energii – muzyka w fitness klubach

Utwory, które dodają energii – muzyka w fitness klubach

Muzyka pozwala odciąć się od świata, odpocząć, przenieść do innego wymiaru. Ale muzyka – to również fantastyczny motywator – potrafi zagrzewać do walki, dodawać energii i motywować do działania. To idealne narzędzie wspierające trening. Instruktorzy i trenerzy powinni jednak pamiętać, że muzyka na zajęciach fizycznych nie może być przypadkowa.



25 marca 2016 r.

Wesołych Świąt!

Wesołych Świąt!


25 marca 2016 r.

Wiosenna playlista

Wiosenna playlista

Pierwsze promienie słońca coraz śmielej wychodzą zza chmur – przed nami najpiękniejsza chyba pora roku, pełna energii i witalności, ale czasem nasz zmęczony po zimie organizm nie nadąża za budzącą się do życia przyrodą. Jak podaje CBOS, na zmianę pór roku gorszą formą reaguje ponad połowa Polaków. Jak poradzić sobie z tym jednym z trudniejszych momentów w roku? Dla nas odpowiedź jest prosta – muzyka.



25 marca 2016 r.

Najpopularniejsze utwory grane w polskich klubach

Najpopularniejsze utwory grane w polskich klubach

W zestawieniu 50 najpopularniejszych utworów w polskich klubach i dyskotekach na pierwszym miejscu znalazła się Imany z utworem Don’t Be So Shy. Tuż za nią Norweżka Sandra Lyng z przebojem Play My Drum, a podium zamyka Geeno Smith i Stand by Me.



2 marca 2016 r.

Audiomarketing – co to jest?

Audiomarketing – co to jest?

Wzrok, słuch, dotyk, węch i smak – to podstawowe zmysły człowieka, które umożliwiają nam odbiór bodźców wysyłanych przez środowisko, zapewniając przede wszystkim przetrwanie i przystosowanie do otoczenia. Od jakiegoś czasu naszymi zmysłami interesują się jednak specjaliści od sprzedaży i marketingu.



28 stycznia 2016 r.

Roczne podsumowanie listy OLiS

Roczne podsumowanie listy OLiS

Najlepiej sprzedającym się albumem 2015 roku była płyta Adele 25. Miejsce drugie przypadło kompilacji z muzyką do filmu FIFTY SHADES OF GREY. Na podium znalazł się także album Stanisławy Celińskiej ATRAMENTOWA. Wśród 10 najlepiej sprzedających się w 2015 roku albumów aż 6 należało do polskich artystów.



Value gap
69% gości hotelowych uważa, że muzyka jest jednym z głównych czynników kreujących atmosferę hotelu (MWFY)
75% gości hotelowych lubi słuchać muzyki w lobby, barach, restauracjach i przestrzeniach ogólnodostępnych w hotelu (MWFY)
73% właścicieli sklepów z odzieżą i obuwiem jest przekonanych o pozytywnych oddziaływaniu muzyki na klientów. Obecność muzyki przyciąga do nich klientów.
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 2160 zł miesięcznie w sklepie spożywczym o dziennym utargu w granicach 1000 zł
78% kobiet odwiedzających salon urody wyżej cenni sobie dobrą muzykę niż oferowaną tam kawę, herbatę lub kolorowe czasopisma
Dobra muzyka pozwala skutecznie zrelaksować się podczas zabiegów kosmetycznych 2/3 klientom (76% kobiet, 85% klientów w wieku 20-29 lat)
20% regularnych gości salonów urody wybrałoby inny lokal gdyby nie była w nim odtwarzana muzyka
85% właścicieli klubów fitness i 90% właścicieli kręgielni i bilardów jest wręcz przekonana o promocyjnym znaczeniu muzyki w ich działalności i jej wpływie na zachowania oraz nastrój klientów
80% klientów czerpie więcej przyjemności z zajęć w klubie fitness podczas słuchania muzyki tła (MWFY)
80% klientów twierdzi, że muzyka w czsie zajęć fitness bardziej motywuje ich do ćwiczeń (MWFY)
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 5476 zł miesięcznie w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł
Jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka to 32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.
55% gości hotelowych preferuje spotkania z klientami w miejscach gzdie grana jest dobra muzyka (MWFY)
Fryderyk Festiwal 2022