Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Aktualności

26 maja 2014 r.

Vimeo wprowadza zabezpieczenia antypirackie Copyright Match

Serwis Vimeo, największy rywal popularnego YouTube, wdraża mechanizm wykrywania naruszeń praw autorskich wytwórni. Nowy moduł antypiracki nosi nazwę Copyright Match.

Vimeo wprowadza zabezpieczenia antypirackie Copyright Match

Serwis Vimeo, największy rywal popularnego YouTube, wdraża mechanizm wykrywania naruszeń praw autorskich wytwórni. Nowy moduł antypiracki nosi nazwę Copyright Match.

Vimeo to serwis, który w przeciągu dziewięciu lat od powstania, przyciągnął 26 milionów zarejestrowanych użytkowników, a filmy udostępniane na stronie www.vimeo.com ogląda miesięcznie około 170 milionów internautów. To co odróżnia go od innych tego typu stron, to jakość umieszczanych na nim filmów oraz tematyka. Dzięki selekcji w serwisie nie jest możliwe umieszczanie amatorskich nagrań z koncertów, fragmentów telewizyjnych show czy teledysków znalezionych w Internecie, a użytkownik korzystający z darmowego konta, ma możliwość umieszczenia tylko jednego nagrania w jakości HD w tygodniu.

W porównaniu do serwisu YouTube, Vimeo dbał w mniejszym stopniu o poszanowanie praw autorskich. Wykorzystanie udostępnionych filmów do własnych celów bez zgody autora nie stanowiło większego problemu. Tę kwestię ma rozwiązać Copyright Match wzorowany na rozwiązaniu o nazwie Content ID wykorzystanym przez Google w serwisie YouTube.

Copyright Match ma za zadanie skanowanie filmów wysyłanych na serwery Vimeo w czasie rzeczywistym. System ma badać czy podkład muzyczny w klipie nie jest chroniony prawem autorskim wykorzystując bazę nagrań składającej się z utworów, programów telewizyjnych, filmów i seriali. Gdy Copyright Match wykryje próbę naruszenia, w tym samym momencie podejrzane wideo zostaje zablokowane. Użytkownik ma możliwość rozwiązania problemu za pomocą kilku sposobów: usunięcie ścieżki dźwiękowej z filmu, podmiana całego filmu lub zakup pliku muzycznego w Vimeo Music Store. Osoba, która nie zgadza się z roszczeniami serwisu ma możliwość skontaktowania się z moderatorem i dochodzenia swoich praw.

Zarzutem dla nowej polityki serwisu może być brak poszanowania praw młodych twórców, którzy sami skomponowali muzykę do filmu. Artyści mogą poczuć się pokrzywdzeni, ponieważ system realnie będzie chronił utwory wyłącznie dużych wytwórni znajdujących znajdować się w bazie. Natomiast w momencie kradzieży piosenki niezarejestrowanej, Copyright Match nie zauważy żadnych nieprawidłowości.

Źródło: http://nofilmschool.com/2014/05/upload-vimeo-copyright-match-audible-magic/

Value gap
69% gości hotelowych uważa, że muzyka jest jednym z głównych czynników kreujących atmosferę hotelu (MWFY)
75% gości hotelowych lubi słuchać muzyki w lobby, barach, restauracjach i przestrzeniach ogólnodostępnych w hotelu (MWFY)
73% właścicieli sklepów z odzieżą i obuwiem jest przekonanych o pozytywnych oddziaływaniu muzyki na klientów. Obecność muzyki przyciąga do nich klientów.
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 2160 zł miesięcznie w sklepie spożywczym o dziennym utargu w granicach 1000 zł
78% kobiet odwiedzających salon urody wyżej cenni sobie dobrą muzykę niż oferowaną tam kawę, herbatę lub kolorowe czasopisma
Dobra muzyka pozwala skutecznie zrelaksować się podczas zabiegów kosmetycznych 2/3 klientom (76% kobiet, 85% klientów w wieku 20-29 lat)
20% regularnych gości salonów urody wybrałoby inny lokal gdyby nie była w nim odtwarzana muzyka
85% właścicieli klubów fitness i 90% właścicieli kręgielni i bilardów jest wręcz przekonana o promocyjnym znaczeniu muzyki w ich działalności i jej wpływie na zachowania oraz nastrój klientów
80% klientów czerpie więcej przyjemności z zajęć w klubie fitness podczas słuchania muzyki tła (MWFY)
80% klientów twierdzi, że muzyka w czsie zajęć fitness bardziej motywuje ich do ćwiczeń (MWFY)
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 5476 zł miesięcznie w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł
Jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka to 32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.
55% gości hotelowych preferuje spotkania z klientami w miejscach gzdie grana jest dobra muzyka (MWFY)
Fryderyk Festiwal 2022