Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Aktualności

15 lipca 2013 r.

Ogromny wzrost Radia Plus po zmianie formatu na disco

Jak pokazują dane, przygotowane dla Wirtualnych Mediów, Radio Plus od czasu zmiany swojego formatu muzycznego, odnotowało 250 procentowy wzrost słuchalności. Mimo tego w II kwartale 2013 r. na pozycji lidera wśród rozgłośni radiowych w Polsce, uplasowała się Eska.

Jak pokazują dane, przygotowane dla Wirtualnych Mediów, Radio Plus od czasu zmiany swojego formatu muzycznego, odnotowało 250 procentowy wzrost słuchalności. Mimo tego w II kwartale 2013 r. na pozycji lidera wśród rozgłośni radiowych w Polsce, uplasowała się Eska.

Najnowsze dane sporządzone przez Radio Track Millward Brown, dla portalu Wirtualne Media, plasują Radio Eska na pierwszym miejscu listy najchętniej słuchanych rozgłośni radiowych w Polsce. Ich udział wynosi 8 proc., czyli o 0,03 pkt. proc. więcej, niż w zeszłym roku.

Na drugim miejscu pojawiło się Audytorium 17, czyli 17 rozgłośni radia publicznego, z 5 proc. udziałem (wzrost o 0,1 pkt. proc.). Lokatę trzecią zajmuje Radio Złote Przeboje, notując udział identyczny jak rok wcześniej, czyli 3,4 proc.

Zmiana formatu muzycznego Radia Plus z soft AC na disco, spowodowała podwyższenie poziomu jego słuchalności i zajęcie piątego miejsca w tym rankingu. Zmianie uległ również program radia. Pojawiły się nowe audycje, nowi prowadzący, a stare formuły dotychczasowych pasm, zostały odświeżone. w II kwartale 2013 udział procentowy słuchalności Radia Plus wyniósł 2,4 proc., czyli aż o 1,7 pkt. proc. (248 proc.) więcej niż rok wcześniej, mimo że na początku wielu słuchaczy nie było zadowolonych ze zmian wprowadzonych w rozgłośni. Prezes Porozumienia Radiowego Plus i wiceprezes Grupy Radiowej Time Leszek Kozioł zapowiada, że prace nad programem i promocją Radia Plus potrwają do końca roku. Chciałby on, żeby wtedy sieć miała 4-5 proc. udział w rynku.


Udział w czasie
słuchania%
II kw. 2013 r.II kw. 2012 r.II kw. 2011 r.II kw. 2010 r.
Radio ESKA8,0%7,7%7,8%7,3%
Audytorium 175,0%4,9%5,4%5,4%
Złote Przeboje3,4%3,4%3,0%2,6%
RMF MAXXX3,2%3,3%3,5%3,1%
Radio Plus2,4%0,7%0,9%0,9%
Radio Wawa0,9%0,8%0,9%0,6%
Planeta FM0,9%0,9%1,1%1,2%
Antyradio0,5%0,5%0,6%0,7%
Radio Roxy0,4%0,2%0,2%0,1%


Dane za ostatni rok:

Udział w czasie
słuchania%
II kw. 2013 r.I kw. 2013 r. IV kw. 2012 r.III kw. 2012 r.II kw. 2012 r.
Radio ESKA8,0%8,7%8,0%7,8%7,8%
Audytorium 175,0%5,9%5,7%5,1%4,9%
Złote Przeboje3,4%3,5%4,0%3,5%3,4%
RMF MAXXX3,2%3,2%3,3%3,2%3,4%
Radio Plus2,4%0,9%0,8%1,0%0,7%
Radio Wawa0,9%0,8%1,1%0,9%0,8%
Planeta FM0,9%0,8%0,9%0,9%0,9%
Antyradio0,5%0,7%0,6%0,6%0,5%
Radio Roxy0,4%0,3%0,3%0,3%0,2%
N=2103521053210482104821080

Od fali październikowej 2012 do badania Radio Track wprowadzony został nowy model ważenia. W celu wyrównania struktury próby do struktury populacji do ważenia danych surowych wprowadzono kategorię wykształcenia. Została ona dodana do dotychczas stosowanych kategorii, takich jak: płeć, wiek, miejsce zamieszkania, wielkość gospodarstwa oraz dzień tygodnia.

źródło: www.wirtualnemedia.pl

Value gap
69% gości hotelowych uważa, że muzyka jest jednym z głównych czynników kreujących atmosferę hotelu (MWFY)
75% gości hotelowych lubi słuchać muzyki w lobby, barach, restauracjach i przestrzeniach ogólnodostępnych w hotelu (MWFY)
73% właścicieli sklepów z odzieżą i obuwiem jest przekonanych o pozytywnych oddziaływaniu muzyki na klientów. Obecność muzyki przyciąga do nich klientów.
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 2160 zł miesięcznie w sklepie spożywczym o dziennym utargu w granicach 1000 zł
78% kobiet odwiedzających salon urody wyżej cenni sobie dobrą muzykę niż oferowaną tam kawę, herbatę lub kolorowe czasopisma
Dobra muzyka pozwala skutecznie zrelaksować się podczas zabiegów kosmetycznych 2/3 klientom (76% kobiet, 85% klientów w wieku 20-29 lat)
20% regularnych gości salonów urody wybrałoby inny lokal gdyby nie była w nim odtwarzana muzyka
85% właścicieli klubów fitness i 90% właścicieli kręgielni i bilardów jest wręcz przekonana o promocyjnym znaczeniu muzyki w ich działalności i jej wpływie na zachowania oraz nastrój klientów
80% klientów czerpie więcej przyjemności z zajęć w klubie fitness podczas słuchania muzyki tła (MWFY)
80% klientów twierdzi, że muzyka w czsie zajęć fitness bardziej motywuje ich do ćwiczeń (MWFY)
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 5476 zł miesięcznie w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł
Jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka to 32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.
55% gości hotelowych preferuje spotkania z klientami w miejscach gzdie grana jest dobra muzyka (MWFY)
Fryderyk Festiwal 2022