Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Aktualności

18 czerwca 2013 r.

Dajmy szansę polskiej muzyce

Zbliżające się wakacje są świetną okazją do zaprezentowania obcokrajowcom polskiej muzyki. 14 czerwca rusza kampania społeczna, promująca akcję „Grajmy po polsku” organizowana przez Bibliotekę Polskiej Piosenki w Krakowie.

Dajmy szansę polskiej muzyce

Zbliżające się wakacje są świetną okazją do zaprezentowania obcokrajowcom polskiej muzyki. 14 czerwca rusza kampania społeczna, promująca akcję „Grajmy po polsku” organizowana przez Bibliotekę Polskiej Piosenki w Krakowie.

Akcja „Grajmy po polsku” , nawołuje do rozpowszechniania polskiej muzyki w miejscach publicznych. Dajmy szansę Grechucie, Demarczyk, Kunickiej, Krawczykowi, Rodowicz, Sipińskiej, Skaldom, Czerwonym Gitarom, Prefektowi, ale też Luxtorpedzie, Feelowi, Gabie Kulce oraz wielu innym. Niechaj Czesław Śpiewa w polskim radiu, galerii i taksówce razem z Niemenem i Szczepanikiem! Nie zapominajmy również o polskich mazurkach i kujawiakach, które wypromowały między innymi Fryderyka Chopina i Michała Urbaniaka. Dla nas i turystów będzie to ciekawa odmiana i odpoczynek od zgranego do bólu światowego repertuaru. Być może turysta zainteresowany pięknem głosu Anny German lub lirycznym szeptem Magdy Umer… spyta: Who is that?... i kupi jej płytę. – mówi Waldemar Domański, dyrektor BPP. Zachęca on radiowców, restauratorów, taksówkarzy i kupców, by dali szansę obcokrajowcom na zapoznanie się z polską piosenką. Uważa on, że dla turystów może być to ciekawa odmiana i odpoczynek od typowej, anglojęzycznej muzyki, ale również okazja do głębszego poznania kultury naszego kraju, nie tylko od strony zabytków i muzeów.

Cała akcja potrwa do 31 sierpnia, a już dziś wspierają ją władze miast, dziennikarze i osoby związane z branżą muzyczną, m.in. wiceprezydent Opola Krzysztof Kawałko, dyrektor krakowskiego oddziału ZAIKS Dorota Obora, oraz Grzegorz Miecugow, Maciej Orłoś, Paweł Kukiz, czy Zbigniew Wodecki.

Value gap
69% gości hotelowych uważa, że muzyka jest jednym z głównych czynników kreujących atmosferę hotelu (MWFY)
75% gości hotelowych lubi słuchać muzyki w lobby, barach, restauracjach i przestrzeniach ogólnodostępnych w hotelu (MWFY)
73% właścicieli sklepów z odzieżą i obuwiem jest przekonanych o pozytywnych oddziaływaniu muzyki na klientów. Obecność muzyki przyciąga do nich klientów.
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 2160 zł miesięcznie w sklepie spożywczym o dziennym utargu w granicach 1000 zł
78% kobiet odwiedzających salon urody wyżej cenni sobie dobrą muzykę niż oferowaną tam kawę, herbatę lub kolorowe czasopisma
Dobra muzyka pozwala skutecznie zrelaksować się podczas zabiegów kosmetycznych 2/3 klientom (76% kobiet, 85% klientów w wieku 20-29 lat)
20% regularnych gości salonów urody wybrałoby inny lokal gdyby nie była w nim odtwarzana muzyka
85% właścicieli klubów fitness i 90% właścicieli kręgielni i bilardów jest wręcz przekonana o promocyjnym znaczeniu muzyki w ich działalności i jej wpływie na zachowania oraz nastrój klientów
80% klientów czerpie więcej przyjemności z zajęć w klubie fitness podczas słuchania muzyki tła (MWFY)
80% klientów twierdzi, że muzyka w czsie zajęć fitness bardziej motywuje ich do ćwiczeń (MWFY)
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 5476 zł miesięcznie w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł
Jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka to 32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.
55% gości hotelowych preferuje spotkania z klientami w miejscach gzdie grana jest dobra muzyka (MWFY)
Fryderyk Festiwal 2022