Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Aktualności

7 listopada 2012 r.

Relacja z Międzynarodowego Festiwalu Producentów Muzycznych Soundedit w Łodzi.

W ostatni weekend października odbył się w Łodzi Międzynarodowy Festiwal Producentów Muzycznych Soundedit 2012. ZPAV, jako oficjalny partner festiwalu, przeprowadził wspólnie z ZAiKSem panel dyskusyjny dotyczący praw autorskich oraz zasad funkcjonowania Organizacji Zbiorowego Zarządzania.

Relacja z Międzynarodowego Festiwalu Producentów Muzycznych Soundedit w Łodzi.

W ostatni weekend października odbył się w Łodzi Międzynarodowy Festiwal Producentów Muzycznych Soundedit 2012. ZPAV, jako oficjalny partner festiwalu, przeprowadził wspólnie z ZAiKSem panel dyskusyjny dotyczący praw autorskich oraz zasad funkcjonowania Organizacji Zbiorowego Zarządzania.

W panelu, ze strony ZPAV, udział wziął Bogusław Pluta – dyrektor OZZ ZPAV, ze strony ZAIKSu uczestniczyli pan Adam Pacuski dyrektor warszawskiego oddziału oraz pan Marek Hojda członek zarządu Stowarzyszenia ZAiKS. Paneliści mieli za zadanie przybliżyć zgromadzonej publiczności rzeczywistość Organizacji Zbiorowego Zarządzania – ich historię, zasady działania, funkcjonowanie na świecie, a także zasady ochrony praw autorskich i pokrewnych, zasady nabywania licencji oraz zasady naliczania wynagrodzeń dla autorów i producentów.

Panel cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem. Goście festiwalu aktywnie uczestniczyli w prowadzonej dyskusji zadając wiele pytań, a rozmowy kuluarowe z przedstawicielami ZPAVu i ZAiKSu, trwały jeszcze długo po zakończeniu części oficjalnej. Jak napisał organizator na oficjalnej stronie festiwalu - „Panel ZAiKS i ZPAV okazał się takim sukcesem, że dyskusje ze specjalistami, którzy zechcieli nas odwiedzić, trwały jeszcze wiele, wiele godzin…”.

Międzynarodowy Festiwal Producentów Muzycznych Soundedit, to coroczne miejsce spotkań producentów muzycznych, podczas których początkujący jak i doświadczeni specjaliści rynku fonograficznego mogą wymienić się informacjami, wziąć udział w warsztatach, wykładach, spotkaniach i koncertach. Oprócz producentów z Polski gośćmi tegorocznej edycji były także największe osobowości międzynarodowej branży muzycznej: Andy Jackson, Haydn Bendall, Tim Simenon, David J. Steve Osborne, Gavin Friday, Alan Wilder, Youth, Paul Kendall, Daniel Myer, czy Trevor Jackson.

Więcej szczegółów na: www.soundedit.pl

Fot. M.Tchorzewska (Zespół ds. Komunikacji ZAiKS)Fot. M.Tchorzewska (Zespół ds. Komunikacji ZAiKS)Fot. M.Tchorzewska (Zespół ds. Komunikacji ZAiKS)Fot. M.Tchorzewska (Zespół ds. Komunikacji ZAiKS)Fot. M.Tchorzewska (Zespół ds. Komunikacji ZAiKS)
Value gap
69% gości hotelowych uważa, że muzyka jest jednym z głównych czynników kreujących atmosferę hotelu (MWFY)
75% gości hotelowych lubi słuchać muzyki w lobby, barach, restauracjach i przestrzeniach ogólnodostępnych w hotelu (MWFY)
73% właścicieli sklepów z odzieżą i obuwiem jest przekonanych o pozytywnych oddziaływaniu muzyki na klientów. Obecność muzyki przyciąga do nich klientów.
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 2160 zł miesięcznie w sklepie spożywczym o dziennym utargu w granicach 1000 zł
78% kobiet odwiedzających salon urody wyżej cenni sobie dobrą muzykę niż oferowaną tam kawę, herbatę lub kolorowe czasopisma
Dobra muzyka pozwala skutecznie zrelaksować się podczas zabiegów kosmetycznych 2/3 klientom (76% kobiet, 85% klientów w wieku 20-29 lat)
20% regularnych gości salonów urody wybrałoby inny lokal gdyby nie była w nim odtwarzana muzyka
85% właścicieli klubów fitness i 90% właścicieli kręgielni i bilardów jest wręcz przekonana o promocyjnym znaczeniu muzyki w ich działalności i jej wpływie na zachowania oraz nastrój klientów
80% klientów czerpie więcej przyjemności z zajęć w klubie fitness podczas słuchania muzyki tła (MWFY)
80% klientów twierdzi, że muzyka w czsie zajęć fitness bardziej motywuje ich do ćwiczeń (MWFY)
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 5476 zł miesięcznie w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł
Jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka to 32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.
55% gości hotelowych preferuje spotkania z klientami w miejscach gzdie grana jest dobra muzyka (MWFY)
Fryderyk Festiwal 2022