Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Aktualności

13 kwietnia 2011 r.

Biuletyn ZPAV - Wiosna 2011

Wiosna!... Cieplejszy wieje wiatr...Wiosna! Ach, to Ty!...

Szanowni Państwo,

Niemal każdy z nas będzie miał podobne muzyczne skojarzenia ze słowem wiosna, tym silniejsze, im bardziej otaczająca aura przypomina o nadejściu najbardziej optymistycznej pory roku.

Okazuje się jednak, że nie tylko otoczenie może wpłynąć na nasze muzyczne skojarzenia. Tak samo, a może nawet silniej, działa to w drugą stronę: to muzyka potrafi wywołać skojarzenia i wpływać na nasze postrzeganie świata dookoła nas, a także na podejmowane przez nas decyzje.

Biuletyn ZPAV - Wiosna 2011

Wiosna!... Cieplejszy wieje wiatr...Wiosna! Ach, to Ty!...

Szanowni Państwo,

Niemal każdy z nas będzie miał podobne muzyczne skojarzenia ze słowem wiosna, tym silniejsze, im bardziej otaczająca aura przypomina o nadejściu najbardziej optymistycznej pory roku.

Okazuje się jednak, że nie tylko otoczenie może wpłynąć na nasze muzyczne skojarzenia. Tak samo, a może nawet silniej, działa to w drugą stronę: to muzyka potrafi wywołać skojarzenia i wpływać na nasze postrzeganie świata dookoła nas, a także na podejmowane przez nas decyzje.

Wykorzystanie muzyki jako elementu świadomej strategii marketingowej i promocyjnej jest głównym motywem wiosennego wydania Biuletynu, który mamy przyjemność przekazać w Państwa ręce. Chcąc przybliżyć proces powstawania muzycznych hitów porozmawialiśmy z Piotrem Siejką, twórcą przebojów największych gwiazd polskiej muzyki, który opowiedział o praktycznej stronie procesu tworzenia nagrania muzycznego, od kompozycji po finalny produkt. Tradycyjnie już przekazujemy również aktualności związane ze zmianami w ustawodastwie w zakresie prawa autorskiego i praw pokrewnych, jakie miały miejsce w ostatnim czasie.

Ufając, że połączone siły słońca, rozkwitającej przyrody i dobrej muzyki wprawią Państwa w pogodny nastrój, życzę miłej lektury.

Bogusław Pluta

Dyrektor OZZ ZPAV

Biuletyn ZPAV - wiosna 2011
Value gap
69% gości hotelowych uważa, że muzyka jest jednym z głównych czynników kreujących atmosferę hotelu (MWFY)
75% gości hotelowych lubi słuchać muzyki w lobby, barach, restauracjach i przestrzeniach ogólnodostępnych w hotelu (MWFY)
73% właścicieli sklepów z odzieżą i obuwiem jest przekonanych o pozytywnych oddziaływaniu muzyki na klientów. Obecność muzyki przyciąga do nich klientów.
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 2160 zł miesięcznie w sklepie spożywczym o dziennym utargu w granicach 1000 zł
78% kobiet odwiedzających salon urody wyżej cenni sobie dobrą muzykę niż oferowaną tam kawę, herbatę lub kolorowe czasopisma
Dobra muzyka pozwala skutecznie zrelaksować się podczas zabiegów kosmetycznych 2/3 klientom (76% kobiet, 85% klientów w wieku 20-29 lat)
20% regularnych gości salonów urody wybrałoby inny lokal gdyby nie była w nim odtwarzana muzyka
85% właścicieli klubów fitness i 90% właścicieli kręgielni i bilardów jest wręcz przekonana o promocyjnym znaczeniu muzyki w ich działalności i jej wpływie na zachowania oraz nastrój klientów
80% klientów czerpie więcej przyjemności z zajęć w klubie fitness podczas słuchania muzyki tła (MWFY)
80% klientów twierdzi, że muzyka w czsie zajęć fitness bardziej motywuje ich do ćwiczeń (MWFY)
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 5476 zł miesięcznie w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł
Jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka to 32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.
55% gości hotelowych preferuje spotkania z klientami w miejscach gzdie grana jest dobra muzyka (MWFY)
Fryderyk Festiwal 2022