Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Aktualności

16 grudnia 2010 r.

Biuletyn ZPAV – Zima 2010

Szanowni Państwo,

W tym roku zima zawitała do nas wyjątkowo wcześnie, jak zwykle zaskakując drogowców i inne przeciwśnieżne służby. Zaskoczenie to nie dotyczy jednak handlu i usług, a także zwykłego wystroju domów i ulic, gdzie od początku grudnia widać już zbliżający się czas świąt Bożego Narodzenia.

Biuletyn ZPAV – Zima 2010

Szanowni Państwo,

W tym roku zima zawitała do nas wyjątkowo wcześnie, jak zwykle zaskakując drogowców i inne przeciwśnieżne służby. Zaskoczenie to nie dotyczy jednak handlu i usług, a także zwykłego wystroju domów i ulic, gdzie od początku grudnia widać już zbliżający się czas świąt Bożego Narodzenia.

Myślę, że dla każdego czas Świąt na ulicach miast, w restauracjach i sklepach kojarzy się ze szczególnymi symbolami – wszechobecnymi postaciami Świętych Mikołajów, gwiazdek i śnieżynek – oraz z muzyką. Czy to tradycyjna i obecna w każdym kraju Europy Cicha noc, czy pastorałki Arki Noego, czy też nagrania Wham, Johna Lennona czy Marii Carey – muzyka w okresie świąt na każdym kroku przypomina nam o nich. Dlatego też nasze zimowe wydanie biuletynu OZZ ZPAV poświęcamy w głównej części podejściu zarówno użytkowników muzyki, jak i jej twórców do specyfiki świątecznych nagrań.

Jesień bieżącego roku przyniosła ważne zmiany w ustawodawstwie, dotyczące relacji między użytkownikami muzyki i posiadaczami praw do niej, stąd też jeden z artykułów poświęciliśmy tej jakże ważnej tematyce. Przeprowadzane pod koniec roku policyjne kontrole lokali rozrywkowych pokazały, że nadal powszechnym zjawiskiem jest granie imprez z nielegalnych nośników, stąd też na końcu biuletynu znajdziecie Państwo kompendium wiedzy w zakresie legalności źródeł odtwarzanej muzyki i możliwości, jakie daje licencja DJ. Tradycyjnie też publikujemy Top 20 – listę hitów granych w galeriach handlowych i hipermarketach.

Mając nadzieje, że treść naszego zimowego biuletynu zainteresuje Państwa życzę radosnych, spokojnych Świąt Bożego Narodzenia, z piękną świąteczną muzyką w tle.

Życzę miłej lektury,

Bogusław Pluta, Dyrektor OZZ ZPAV

Biuletyn ZPAV - zima 2010
Value gap
69% gości hotelowych uważa, że muzyka jest jednym z głównych czynników kreujących atmosferę hotelu (MWFY)
75% gości hotelowych lubi słuchać muzyki w lobby, barach, restauracjach i przestrzeniach ogólnodostępnych w hotelu (MWFY)
73% właścicieli sklepów z odzieżą i obuwiem jest przekonanych o pozytywnych oddziaływaniu muzyki na klientów. Obecność muzyki przyciąga do nich klientów.
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 2160 zł miesięcznie w sklepie spożywczym o dziennym utargu w granicach 1000 zł
78% kobiet odwiedzających salon urody wyżej cenni sobie dobrą muzykę niż oferowaną tam kawę, herbatę lub kolorowe czasopisma
Dobra muzyka pozwala skutecznie zrelaksować się podczas zabiegów kosmetycznych 2/3 klientom (76% kobiet, 85% klientów w wieku 20-29 lat)
20% regularnych gości salonów urody wybrałoby inny lokal gdyby nie była w nim odtwarzana muzyka
85% właścicieli klubów fitness i 90% właścicieli kręgielni i bilardów jest wręcz przekonana o promocyjnym znaczeniu muzyki w ich działalności i jej wpływie na zachowania oraz nastrój klientów
80% klientów czerpie więcej przyjemności z zajęć w klubie fitness podczas słuchania muzyki tła (MWFY)
80% klientów twierdzi, że muzyka w czsie zajęć fitness bardziej motywuje ich do ćwiczeń (MWFY)
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 5476 zł miesięcznie w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł
Jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka to 32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.
55% gości hotelowych preferuje spotkania z klientami w miejscach gzdie grana jest dobra muzyka (MWFY)
Fryderyk Festiwal 2022