Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Aktualności

12 października 2010 r.

DJ-e bez licencji złapani w Poznaniu!

DJ-e bez licencji złapani w Poznaniu! Zabezpieczono nielegalne nośniki. DJ-om grozi kara pozbawienia wolności nawet do 3 lat. Planowane są kolejne kontrole policji w poznańskich klubach.

8 października 2010 Wydział do walki z Przestępczością Gospodarczą Komendy Miejskiej Policji w Poznaniu przeprowadził kontrolę w jednym z poznańskich klubów muzycznych. W toku przeprowadzonych czynności wykryto, że pracujący tam DJ-je nie posiadają stosownych umów z organizacjami zbiorowego zarządzania, jak również zabezpieczononośniki elektroniczne zawierające skopiowane nielegalne –bez wymaganej licencji,nagrania muzyczne.

Związek Producentów Audio Video w imieniu właścicieli praw producenckich skieruje wnioski o ściganie nielegalnych DJ-ów do prokuratury.

Jednocześnie ZPAV chciałby przypomnieć, że na stronie http://dj.zpav.pl/ istnieje możliwość zawarcia stosownej umowyjednocześnie ze wszystkimi uprawnionymi organizacjami oraz zdobycia wszelkich niezbędnych informacji dla osób, które zajmują się, bądź planują rozpocząć legalną, DJ–ską działalność komercyjną.

Value gap
69% gości hotelowych uważa, że muzyka jest jednym z głównych czynników kreujących atmosferę hotelu (MWFY)
75% gości hotelowych lubi słuchać muzyki w lobby, barach, restauracjach i przestrzeniach ogólnodostępnych w hotelu (MWFY)
73% właścicieli sklepów z odzieżą i obuwiem jest przekonanych o pozytywnych oddziaływaniu muzyki na klientów. Obecność muzyki przyciąga do nich klientów.
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 2160 zł miesięcznie w sklepie spożywczym o dziennym utargu w granicach 1000 zł
78% kobiet odwiedzających salon urody wyżej cenni sobie dobrą muzykę niż oferowaną tam kawę, herbatę lub kolorowe czasopisma
Dobra muzyka pozwala skutecznie zrelaksować się podczas zabiegów kosmetycznych 2/3 klientom (76% kobiet, 85% klientów w wieku 20-29 lat)
20% regularnych gości salonów urody wybrałoby inny lokal gdyby nie była w nim odtwarzana muzyka
85% właścicieli klubów fitness i 90% właścicieli kręgielni i bilardów jest wręcz przekonana o promocyjnym znaczeniu muzyki w ich działalności i jej wpływie na zachowania oraz nastrój klientów
80% klientów czerpie więcej przyjemności z zajęć w klubie fitness podczas słuchania muzyki tła (MWFY)
80% klientów twierdzi, że muzyka w czsie zajęć fitness bardziej motywuje ich do ćwiczeń (MWFY)
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 5476 zł miesięcznie w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł
Jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka to 32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.
55% gości hotelowych preferuje spotkania z klientami w miejscach gzdie grana jest dobra muzyka (MWFY)
Fryderyk Festiwal 2022