Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Aktualności

14 października 2019 r.

ABC Branży Muzycznej – konsultacje na festiwalu Soundedit

W sobotę 26 października, ramach tegorocznego Festiwalu Soundedit, zapraszamy na cykl konsultacji przeznaczonych dla twórców i producentów, którzy zaczynają pracę w branży muzycznej.

ABC Branży Muzycznej – konsultacje na festiwalu Soundedit

Chętni mogą skorzystać z półgodzinnych konsultacji z wybranymi ekspertami, uprzednio zapisując się na spotkanie za pomocą zgłoszenia przesłanego drogą e-mailową na adres: producent@zpav.pl.

Liczba miejsc ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń.

26.10.2019 |12.00-15.00| lobby Hotelu DoubleTree by Hilton, Łąkowa 29, 90-554 Łódź



„Jestem tu nowy” – porady dla producentów

Jeśli nagrałeś piosenkę, zapłaciłeś za jej produkcję i masz do niej prawa – to spotkanie jest dla Ciebie! Omówimy najważniejsze kwestie związane z prawami pokrewnymi producenta fonogramów i wideogramów muzycznych, mówiąc wprost: piosenek i teledysków. Wytłumaczymy, na czym polega proces rejestracji w ZPAV oraz jakie płyną z tego korzyści.

Prowadząca: Monika Jadczuk – kierownik działu repartycji ZPAV.

Dostępne godziny konsultacji: 12:00–12:30, 12:30–13:00, 13:00–13:30, 13:30–14:00, 14:00–14:30, 14:30–15:00.


Czy artyście potrzebny jest prawnik?

Opowiemy, jak czytać zapisy umów na rynku muzycznym i na co zwracać uwagę; jakie są konsekwencje poszczególnych zapisów i czego bronić w negocjacjach, a także kiedy szukać pomocy u prawnika.

Prowadzący: Mikołaj Wojtal – prawnik ZPAV.

Dostępne godziny konsultacji: 12:00–12:30, 12:30–13:00, 13:00–13:30, 13:30–14:00, 14:00–14.30, 14:30–15:00.


Networking w branży muzycznej

Prowadzący: Radek Chudzio – Fource Entertainment.

Radek Chudzio – promotor, manager, booker. Przez lata pełnił rolę Booking Managera w warszawskiej „Progresji”, największym klubie koncertowym w Polsce. Aktualnie prowadzi polski oddział Fource Entertainment, ogólnoświatowej firmy promocyjnej i produkcyjnej. Organizował koncerty m.in.: Moderat, Kiasmos, Mastodon, Three Days Grace, Lil Peep, Cigarettes After Sex, Morcheeba, Tommy Cash, OMD, Son Lux.

Dostępne godziny konsultacji: 12:00–12.30, 12:30–13:00, 13:00–13:30, 13:30–14:00, 14:00–14:30, 14:30–15:00.


Vademecum wykonawcy

Od ogółu do szczegółu na wybranych polach tematycznych: jak działają organizacje zbiorowego zarządzania, powierzenie praw, w jaki sposób tantiemy wykonawcze trafiają do Artysty, korzyści wynikające z przynależności do STOART.

Prowadzący: Michał Budek – STOART.

Michał Budek – główny specjalista w dziale członkowskim Związku Artystów Wykonawców STOART. Od blisko dwudziestu lat związany ze środowiskiem artystów i organizacją zbiorowego zarządzania. Pasjonat szeroko pojętej muzyki współczesnej.

Dostępne godziny konsultacji: 12:00–12:30, 12:30–13:00, 13:00–13:30, 13:30–14:00, 14:00–14:30, 14:30–15:00.

Value gap
69% gości hotelowych uważa, że muzyka jest jednym z głównych czynników kreujących atmosferę hotelu (MWFY)
75% gości hotelowych lubi słuchać muzyki w lobby, barach, restauracjach i przestrzeniach ogólnodostępnych w hotelu (MWFY)
73% właścicieli sklepów z odzieżą i obuwiem jest przekonanych o pozytywnych oddziaływaniu muzyki na klientów. Obecność muzyki przyciąga do nich klientów.
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 2160 zł miesięcznie w sklepie spożywczym o dziennym utargu w granicach 1000 zł
78% kobiet odwiedzających salon urody wyżej cenni sobie dobrą muzykę niż oferowaną tam kawę, herbatę lub kolorowe czasopisma
Dobra muzyka pozwala skutecznie zrelaksować się podczas zabiegów kosmetycznych 2/3 klientom (76% kobiet, 85% klientów w wieku 20-29 lat)
20% regularnych gości salonów urody wybrałoby inny lokal gdyby nie była w nim odtwarzana muzyka
85% właścicieli klubów fitness i 90% właścicieli kręgielni i bilardów jest wręcz przekonana o promocyjnym znaczeniu muzyki w ich działalności i jej wpływie na zachowania oraz nastrój klientów
80% klientów czerpie więcej przyjemności z zajęć w klubie fitness podczas słuchania muzyki tła (MWFY)
80% klientów twierdzi, że muzyka w czsie zajęć fitness bardziej motywuje ich do ćwiczeń (MWFY)
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 5476 zł miesięcznie w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł
Jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka to 32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.
55% gości hotelowych preferuje spotkania z klientami w miejscach gzdie grana jest dobra muzyka (MWFY)
Fryderyk Festiwal 2022