Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Aktualności

3 marca 2019 r.

Warsztaty „Jestem tu nowy”

Zapraszamy na warsztaty dla wydawców muzycznych, które odbędą się w trakcie FRYDERYK.Festiwal w Katowicach!
Warsztaty „Jestem tu nowy”

W ramach konferencji towarzyszącej FRYDERYK.Festiwal serdecznie zapraszamy na warsztaty przygotowane przez specjalistów ZPAV, skierowane do producentów nagrań, zaczynających swoją działalność na rynku wydawniczym – „Jestem tu nowy”.

Omówimy najważniejsze kwestie związane z prawami pokrewnymi producenta fonogramów i wideogramów muzycznych, mówiąc wprost: piosenek i teledysków. Wytłumaczymy, na czym polega proces rejestracji w ZPAV oraz jakie płyną z tego korzyści.

Spotkanie odbędzie się 9 marca, początek o godz. 14:15 w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. Poprowadzi je Monika Jadczuk ze Związku Producentów Audio Video. Liczba miejsc na warsztatach jest ograniczona. Prosimy o przesyłanie zgłoszeń na adres: producent@zpav.pl do dnia 7 marca 2019 r. (czwartek).


Wstęp na konferencję jest bezpłatny. Pełen program dostępny jesttutaj.




Organizatorem wydarzenia Fryderyk Nagrody Muzyczne i Festiwal, Katowice 2019 jest Związek Producentów Audio Video. Partnerami ZPAV w tegorocznej edycji są Związek Artystów Wykonawców STOART oraz Stowarzyszenie Autorów ZAiKS. Współgospodarzem wydarzenia jest miasto Katowice. Za produkcję odpowiadają agencje: LIVE oraz Festival Group.


Więcej o FRYDERYK.Festiwal

Value gap
69% gości hotelowych uważa, że muzyka jest jednym z głównych czynników kreujących atmosferę hotelu (MWFY)
75% gości hotelowych lubi słuchać muzyki w lobby, barach, restauracjach i przestrzeniach ogólnodostępnych w hotelu (MWFY)
73% właścicieli sklepów z odzieżą i obuwiem jest przekonanych o pozytywnych oddziaływaniu muzyki na klientów. Obecność muzyki przyciąga do nich klientów.
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 2160 zł miesięcznie w sklepie spożywczym o dziennym utargu w granicach 1000 zł
78% kobiet odwiedzających salon urody wyżej cenni sobie dobrą muzykę niż oferowaną tam kawę, herbatę lub kolorowe czasopisma
Dobra muzyka pozwala skutecznie zrelaksować się podczas zabiegów kosmetycznych 2/3 klientom (76% kobiet, 85% klientów w wieku 20-29 lat)
20% regularnych gości salonów urody wybrałoby inny lokal gdyby nie była w nim odtwarzana muzyka
85% właścicieli klubów fitness i 90% właścicieli kręgielni i bilardów jest wręcz przekonana o promocyjnym znaczeniu muzyki w ich działalności i jej wpływie na zachowania oraz nastrój klientów
80% klientów czerpie więcej przyjemności z zajęć w klubie fitness podczas słuchania muzyki tła (MWFY)
80% klientów twierdzi, że muzyka w czsie zajęć fitness bardziej motywuje ich do ćwiczeń (MWFY)
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 5476 zł miesięcznie w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł
Jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka to 32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.
55% gości hotelowych preferuje spotkania z klientami w miejscach gzdie grana jest dobra muzyka (MWFY)
Fryderyk Festiwal 2022