Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Aktualności

25 października 2018 r.

ZPAV na festiwalu Soundedit

Związek Producentów Audio Video kolejny raz został partnerem Międzynarodowego Festiwalu Producentów Muzycznych Soundedit. Jubileuszowa, dziesiąta edycja festiwalu rozpocznie się już 25 października i będzie trwała przez cztery dni m.in., już tradycyjnie, w Klubie Wytwórnia.

ZPAV na festiwalu Soundedit

Soundedit – to koncerty, wystawy, spotkania z uznanymi postaciami rynku fonograficznego, uroczysta gala rozdania nagród „Człowieka ze Złotym Uchem”, a także konferencja i warsztaty. W roku jubileuszowym organizatorzy zadbali o najbardziej rozbudowany program konferencyjno-warsztatowy w historii festiwalu. Rozpoczyna się we czwartek 25 października i trwa do soboty, a realizowany będzie w Radiu Łódź, salach Hotelu Hilton oraz Klubie Wytwórnia.

W ramach konferencji odbędą się także dwa panele z przedstawicielami Związku Producentów Audio Video.

W sobotę o godzinie 14:00 w Klubie Wytwórnia Tomasz Lipiński (muzyk, lider zespołów Tilt i Brygada Kryzys, członek Prezydium Zarządu Stowarzyszenia Autorów ZAiKS), Rafał Bryndal (satyryk, autor tekstów, współtwórca pism literackich i kulturalnych, członek Prezydium Zarządu Stowarzyszenia Autorów ZAiKS) oraz Bogusław Pluta (dyrektor OZZ ZPAV) opowiedzą o Dyrektywie w sprawie praw autorskich na jednolitym rynku cyfrowym. Parlament Europejski poparł ten niezwykle istotny dla całego środowiska artystycznego projekt. Nowe przepisy mają zapewnić posiadaczom praw autorskich uczciwe wynagrodzenia z tytułu wykorzystania utworów w serwisach takich jak YouTube. Uchwalenie dyrektywy będzie dla twórców wydarzeniem tej miary, co podpisanie pierwszej umowy licencyjnej z radiem w latach 20. ubiegłego wieku. To prawdziwy kamień milowy w walce o godziwe tantiemy. W Polsce dyrektywę okrzyknięto mianem „ACTA2” i posłużono się nią w politycznej walce. Sytuacja ta nie miała precedensu w całej Unii Europejskiej. Paneliści wyjaśnią, jakie tak naprawdę zmiany wprowadzi dyrektywa i czemu mówienie o „nowej cenzurze” czy „kneblowaniu Internetu” jest wprowadzaniem społeczeństwa w błąd. Dyrektywa o prawie autorskim to nie cenzura, 27.10 (sobota), godz. 14:00, Klub Wytwórnia.

Godzinę później, o 15:00, Wincenty Krawczyk (sekretarz Zarządu STOART) oraz Tomasz Lipiński i Bogusław Pluta wyjaśnią zasady funkcjonowania organizacji zbiorowego zarządzania. Dzięki światowemu systemowi ochrony praw autorskich organizacje zbiorowego zarządzania (OZZ) gwarantują, że wykonawcy, twórcy i producenci utworów otrzymują należne im wynagrodzenia. Wyjaśniamy, czym zajmują się STOART, ZAiKS i ZPAV oraz jak za ich pośrednictwem zarabiać na twórczości. STOART/ZAiKS/ZPAV – jak to działa?, 27.10 (sobota), godz. 15:00, Klub Wytwórnia.

Szczegółowy program konferencji znajduje się: tutaj (kliknij)

Soundedit – to także, już tradycyjnie, gala wręczenia nagród „Człowieka ze Złotym Uchem”. W tym roku to szczególne wyróżnienie trafi do trójki artystów z trzech zupełnie różnych światów muzycznych. Katarzyna Nosowska jest pierwszą kobietą w historii festiwalu, która podczas uroczystej gali otrzyma statuetkę „Człowieka ze Złotym Uchem”. Nagroda trafi do rąk artystki w uznaniu za „szczególne dokonania w dziedzinie produkcji muzycznej oraz kunszt słowa”. Statuetkę otrzyma także słynny producent Giorgio Moroder za „całokształt dokonań w dziedzinie produkcji muzycznej”. Trzecim z nagrodzonych będzie kompozytor Andrzej Korzyński, któremu wyróżnienie zostało przyznane w uznaniu za „wybitne dokonania w dziedzinie produkcji muzycznej”.

Karnety na festiwal można nabyć na stronach: ticketmaster.pl, bilety24.pl i biletomat.pl, a bilety na poszczególne dni także w kasie Klubu Wytwórnia oraz w sieci salonów: Empik, Media Markt, Saturn.



Źródło: materiały prasowe Soundedit oraz materiały własne.

Soundedit 25-28.10.2018
Value gap
69% gości hotelowych uważa, że muzyka jest jednym z głównych czynników kreujących atmosferę hotelu (MWFY)
75% gości hotelowych lubi słuchać muzyki w lobby, barach, restauracjach i przestrzeniach ogólnodostępnych w hotelu (MWFY)
73% właścicieli sklepów z odzieżą i obuwiem jest przekonanych o pozytywnych oddziaływaniu muzyki na klientów. Obecność muzyki przyciąga do nich klientów.
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 2160 zł miesięcznie w sklepie spożywczym o dziennym utargu w granicach 1000 zł
78% kobiet odwiedzających salon urody wyżej cenni sobie dobrą muzykę niż oferowaną tam kawę, herbatę lub kolorowe czasopisma
Dobra muzyka pozwala skutecznie zrelaksować się podczas zabiegów kosmetycznych 2/3 klientom (76% kobiet, 85% klientów w wieku 20-29 lat)
20% regularnych gości salonów urody wybrałoby inny lokal gdyby nie była w nim odtwarzana muzyka
85% właścicieli klubów fitness i 90% właścicieli kręgielni i bilardów jest wręcz przekonana o promocyjnym znaczeniu muzyki w ich działalności i jej wpływie na zachowania oraz nastrój klientów
80% klientów czerpie więcej przyjemności z zajęć w klubie fitness podczas słuchania muzyki tła (MWFY)
80% klientów twierdzi, że muzyka w czsie zajęć fitness bardziej motywuje ich do ćwiczeń (MWFY)
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 5476 zł miesięcznie w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł
Jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka to 32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.
55% gości hotelowych preferuje spotkania z klientami w miejscach gzdie grana jest dobra muzyka (MWFY)
Fryderyk Festiwal 2022