Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Aktualności

9 maja 2017 r.

Giganci Polskiego Jazzu – niezwykłe święto polskiego jazzu

Już w najbliższy poniedziałek 15 maja w warszawskim Teatrze Muzycznym „Roma” odbędzie się pierwszy z koncertów jubileuszowych z cyklu Giganci Polskiego Jazzu. Wystąpią m.in.: Michał Urbaniak, Zbigniew Namysłowski, Laboratorium, Kuba Stankiewicz oraz Jan „Ptaszyn” Wróblewski. Partnerem wydarzenia jest Związek Producentów Audio Video.

Giganci Polskiego Jazzu – to cykl koncertów, których celem jest uhonorowanie 60-lecia polskiej muzyki jazzowej. To właśnie w 1956 roku po raz pierwszy oficjalnie odbył się I Festiwal Jazzowy w Sopocie, prezentujący polski jazz działający dotychczas nielegalnie w podziemiu, w tzw. Katakumbach. Z tej wyjątkowej okazji ArtStream Creative Artists/JS Management we współpracy z Teatrem Muzycznym „Roma” oraz PSJ i wsparciu partnerów, w tym Związku Producentów Audio Video, organizuje cykl jubileuszowych koncertów Giganci Polskiego Jazzu w najbardziej prestiżowych salach w głównych polskich miastach.

Podczas koncertów publiczność będzie miała okazję usłyszeć wyjątkowe występy czołowych artystów jazzowych.Michał Urbaniak wystąpi wspólnie z hip-hopowo-jazzową formacją Eabs, Zbigniew Namysłowski z Bednarska Super Band, Grzywacz i Stryszowski z Laboratorium, zaś Kuba Stankiewicz odda hołd przedwojennym polskim kompozytorom. Mistrzem ceremonii będzie Jan „Ptaszyn” Wróblewski, któremu towarzyszyć będzie Krzysztof Herdzin – rezydent Teatru Muzycznego „Roma”.

Najbliższy koncert odbędzie się już 15 maja w warszawskim Teatrze Muzycznym „Roma”. Kolejne daty występów Gigantów Polskiego Jazzu to:

• 10 sierpnia 2017 roku, Opera Leśna BART

• 1 października 2017 roku, Sala Ziemi – Targi

• 22 października 2017 roku, Dom Muzyki i Tańca

• 9 listopada 2017 roku, Finał Zaduszek Jazzowych, Centrum Kongresowe ICE.

Partnerami Jubileuszu 60-lecia Polskiego Jazzu są: Teatr Muzyczny „Roma”, Polskie Stowarzyszenie Jazzowe, Związek Producentów Audio Video (ZPAV), Stowarzyszenie Autorów ZAiKS, STOART, Fundacja Polski Jazz, Lexus Polska.

Partnerzy medialni: Jazz Forum, Jazz Press.

Ponadto: Fundacja Kultury Polskiej, Gast Media, Facebook, Google

Produkcja: 2017 Artstrean Creative Artists / JS Management & Big Bem.

Giganci Polskiego Jazzu
Value gap
69% gości hotelowych uważa, że muzyka jest jednym z głównych czynników kreujących atmosferę hotelu (MWFY)
75% gości hotelowych lubi słuchać muzyki w lobby, barach, restauracjach i przestrzeniach ogólnodostępnych w hotelu (MWFY)
73% właścicieli sklepów z odzieżą i obuwiem jest przekonanych o pozytywnych oddziaływaniu muzyki na klientów. Obecność muzyki przyciąga do nich klientów.
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 2160 zł miesięcznie w sklepie spożywczym o dziennym utargu w granicach 1000 zł
78% kobiet odwiedzających salon urody wyżej cenni sobie dobrą muzykę niż oferowaną tam kawę, herbatę lub kolorowe czasopisma
Dobra muzyka pozwala skutecznie zrelaksować się podczas zabiegów kosmetycznych 2/3 klientom (76% kobiet, 85% klientów w wieku 20-29 lat)
20% regularnych gości salonów urody wybrałoby inny lokal gdyby nie była w nim odtwarzana muzyka
85% właścicieli klubów fitness i 90% właścicieli kręgielni i bilardów jest wręcz przekonana o promocyjnym znaczeniu muzyki w ich działalności i jej wpływie na zachowania oraz nastrój klientów
80% klientów czerpie więcej przyjemności z zajęć w klubie fitness podczas słuchania muzyki tła (MWFY)
80% klientów twierdzi, że muzyka w czsie zajęć fitness bardziej motywuje ich do ćwiczeń (MWFY)
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 5476 zł miesięcznie w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł
Jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka to 32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.
55% gości hotelowych preferuje spotkania z klientami w miejscach gzdie grana jest dobra muzyka (MWFY)
Fryderyk Festiwal 2022