Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Aktualności

16 marca 2017 r.

Spotify oficjalnie posiada 50 milionów subskrybentów

Spotify oficjalnie osiągnął liczbę 50 milionów subskrybentów – to o 10 milionów więcej niż pół roku temu.

Spotify oficjalnie posiada 50 milionów subskrybentów

Szwedzki serwis zanotował imponujący wzrost bazy użytkowników, która liczy niemal dwukrotnie więcej osób niż największy konkurent firmy – Apple Music. Na początku 2015 roku Spotify posiadał 15 milionów subskrybentów. W ciągu pół roku ta liczba zwiększyła się o 5 milionów. Kolejny poważny wzrost nastąpił w marcu 2016 roku kiedy to ogłoszono, że abonament płaci 30 milionów osób. Szwedzkiemu serwisowi zajęło pół roku, żeby liczba osób korzystających z platformy zwiększyła się o kolejne 10 milionów. Niedawno Spotify oficjalnie poinformował o przekroczeniu granicy 50 milionów użytkowników płacących abonament.

Jak twierdzą eksperci, pomimo zauważalnych sukcesów na rynku, tempo wzrostu liczby subskrybentów Spotify nieco się zmniejsza. Jeśli ten trend będzie się utrzymywał przez najbliższe miesiące, pod koniec 2017 roku ze szwedzkiej platformy może korzystać 70 milionów osób płacących abonament.

Warto także przypomnieć, że jakiś czas temu wygasły długoterminowe umowy zawarte pomiędzy Spotify a największymi na świecie wytwórniami. Przewiduje się, że w najbliższym czasie nie zostaną one przedłużone na podobnych zasadach jak dotychczas.

Źródło: musicbusinessworldwide.com

Value gap
69% gości hotelowych uważa, że muzyka jest jednym z głównych czynników kreujących atmosferę hotelu (MWFY)
75% gości hotelowych lubi słuchać muzyki w lobby, barach, restauracjach i przestrzeniach ogólnodostępnych w hotelu (MWFY)
73% właścicieli sklepów z odzieżą i obuwiem jest przekonanych o pozytywnych oddziaływaniu muzyki na klientów. Obecność muzyki przyciąga do nich klientów.
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 2160 zł miesięcznie w sklepie spożywczym o dziennym utargu w granicach 1000 zł
78% kobiet odwiedzających salon urody wyżej cenni sobie dobrą muzykę niż oferowaną tam kawę, herbatę lub kolorowe czasopisma
Dobra muzyka pozwala skutecznie zrelaksować się podczas zabiegów kosmetycznych 2/3 klientom (76% kobiet, 85% klientów w wieku 20-29 lat)
20% regularnych gości salonów urody wybrałoby inny lokal gdyby nie była w nim odtwarzana muzyka
85% właścicieli klubów fitness i 90% właścicieli kręgielni i bilardów jest wręcz przekonana o promocyjnym znaczeniu muzyki w ich działalności i jej wpływie na zachowania oraz nastrój klientów
80% klientów czerpie więcej przyjemności z zajęć w klubie fitness podczas słuchania muzyki tła (MWFY)
80% klientów twierdzi, że muzyka w czsie zajęć fitness bardziej motywuje ich do ćwiczeń (MWFY)
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 5476 zł miesięcznie w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł
Jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka to 32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.
55% gości hotelowych preferuje spotkania z klientami w miejscach gzdie grana jest dobra muzyka (MWFY)
Fryderyk Festiwal 2022