Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Aktualności

7 lipca 2016 r.

Ruszyło pasmo „Nie pogrywaj, graj po polsku!” na kanale TVP Rozrywka

„Nie pogrywaj, graj po polsku!” – to akcja Związku Producentów Audio Video, której celem jest popularyzacja muzyki polskich artystów w przestrzeni publicznej. Skierowana jest przede wszystkim do przedsiębiorców, którzy wykorzystują nagrania muzyczne w swojej działalności. W ramach akcji ZPAV umożliwia im bezpłatny dostęp do specjalnie przygotowanej aplikacji, dzięki której mogą oni odtwarzać playlisty z polskimi utworami.

Ruszyło pasmo „Nie pogrywaj, graj po polsku!” na kanale TVP Rozrywka

Badania pokazują, że dopiero odpowiednio dobrana muzyka wpływa na decyzje zakupowe i przynosi wymierne efekty przedsiębiorcom. Dzięki aplikacji „Nie pogrywaj, graj po polsku!” przedsiębiorcy, prezentując muzykę polskich twórców, mogą w pełni wykorzystać potencjał marketingowy odtwarzanej muzyki.

TVP Rozrywka dołączyła do akcji ZPAV jako patron telewizyjny. W ramach współpracy zostało przygotowane spcjalne pasmo „Nie pogrywaj, graj po polsku!”, w którym prezentowana jest kompilacja teledysków polskich artystów. Materiał muzyczny uzupełniony jest historiami i anegdotami dotyczącymi powstawiania utworów oraz klipów.

Pasmo „Nie pogrywaj, graj po polsku!” emitowane jest na antenie TVP Rozrywka od poniedziałku do piątku o godzinie 10:50.

Szczegóły akcji „Nie pogrywaj, graj po polsku!” oraz dostęp do aplikacji umożliwiającej odtwarzanie playlist z polskimi utworami znajdują się na stronie grajpopolsku.zpav.pl

Akcję wspiera: Stowarzyszenie Artystów Wykonawców Utworów Muzycznych i Słowno-Muzycznych SAWP oraz artyści wykonawcy, w tym m.in.: Kuba Badach, zespół Bracia, Julita Fabiszewska, Maja Hyży, Anna Jurksztowicz, Krzysztof „K.A.S.A.” Kasowski, Lanberry, Radek Liszewski, grupa Pectus, Ryszard Poznakowski, Antek Smykiewicz oraz Stanisław Sojka.

Patronat medialny na akcją objęli: Program Pierwszy Polskiego Radia, Program Trzeci Polskiego Radia oraz TVP Rozrywka.


Value gap
69% gości hotelowych uważa, że muzyka jest jednym z głównych czynników kreujących atmosferę hotelu (MWFY)
75% gości hotelowych lubi słuchać muzyki w lobby, barach, restauracjach i przestrzeniach ogólnodostępnych w hotelu (MWFY)
73% właścicieli sklepów z odzieżą i obuwiem jest przekonanych o pozytywnych oddziaływaniu muzyki na klientów. Obecność muzyki przyciąga do nich klientów.
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 2160 zł miesięcznie w sklepie spożywczym o dziennym utargu w granicach 1000 zł
78% kobiet odwiedzających salon urody wyżej cenni sobie dobrą muzykę niż oferowaną tam kawę, herbatę lub kolorowe czasopisma
Dobra muzyka pozwala skutecznie zrelaksować się podczas zabiegów kosmetycznych 2/3 klientom (76% kobiet, 85% klientów w wieku 20-29 lat)
20% regularnych gości salonów urody wybrałoby inny lokal gdyby nie była w nim odtwarzana muzyka
85% właścicieli klubów fitness i 90% właścicieli kręgielni i bilardów jest wręcz przekonana o promocyjnym znaczeniu muzyki w ich działalności i jej wpływie na zachowania oraz nastrój klientów
80% klientów czerpie więcej przyjemności z zajęć w klubie fitness podczas słuchania muzyki tła (MWFY)
80% klientów twierdzi, że muzyka w czsie zajęć fitness bardziej motywuje ich do ćwiczeń (MWFY)
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 5476 zł miesięcznie w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł
Jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka to 32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.
55% gości hotelowych preferuje spotkania z klientami w miejscach gzdie grana jest dobra muzyka (MWFY)
Fryderyk Festiwal 2022