Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Aktualności

21 czerwca 2016 r.

TVP Rozrywka objęła patronat medialny nad akcją „Nie pogrywaj, graj po polsku!”

Z przyjemnością informujemy, że kanał tematyczny TVP Rozrywka dołączył do akcji ZPAV „Nie pogrywaj, graj po polsku!” i został jej patronem telewizyjnym.

TVP Rozrywka objęła patronat medialny nad akcją „Nie pogrywaj, graj po polsku!”

„Nie pogrywaj, graj po polsku!” – to akcja, której celem jest popularyzacja muzyki polskich artystów w przestrzeni publicznej. Od 1 czerwca przedsiębiorcy wykorzystujący w swojej działalności nagrania muzyczne mają dostęp do specjalnie przygotowanej aplikacji, dzięki której mogą odtwarzać playlisty z polskimi utworami.

TVP Rozrywka od początku wspiera polskich artystów, 99% naszego repertuaru to twórczość rodzima. Tym samym akcja „Nie pogrywaj, graj po polsku!“ naturalnie wpisała się w naszą strategię programową i z wielką przyjemnością do niej dołączamy – powiedziała Zuza Dobrucka z TVP Rozrywka.

Jak wynika z danych Związku Producentów Audio Video, 78% muzyki w przestrzeni publicznej pochodzi z radia lub telewizji, z czego aż 83% odtworzeń generują tylko cztery kanały. Tymczasem badania pokazują, że dopiero odpowiednio dobrana muzyka wpływa na decyzje zakupowe i przynosi wymierne efekty przedsiębiorcom. Aby wyjść naprzeciw potrzebom przedsiębiorców, a także budować mocną pozycję polskiej muzyki, stwarzając rodzimym artystom dodatkowe możliwości dotarcia do odbiorców, ZPAV przygotował kampanię „Nie pogrywaj, graj po polsku!”

Wszystkie szczegóły akcji oraz dostęp do aplikacji Mood Mix możliwy jest przez stronę grajpopolsku.zpav.pl

Akcję wspiera: Stowarzyszenie Artystów Wykonawców Utworów Muzycznych i Słowno-Muzycznych SAWP oraz artyści wykonawcy, w tym m.in.: Kuba Badach, zespół Bracia, Julita Fabiszewska, Maja Hyży, Anna Jurksztowicz, Krzysztof „K.A.S.A.” Kasowski, Lanberry, Radek Liszewski, grupa Pectus, Ryszard Poznakowski, Antek Smykiewicz oraz Stanisław Sojka.

Patronat medialny na akcją objęli: Program Pierwszy Polskiego Radia, Program Trzeci Polskiego Radia oraz TVP Rozrywka.

Value gap
69% gości hotelowych uważa, że muzyka jest jednym z głównych czynników kreujących atmosferę hotelu (MWFY)
75% gości hotelowych lubi słuchać muzyki w lobby, barach, restauracjach i przestrzeniach ogólnodostępnych w hotelu (MWFY)
73% właścicieli sklepów z odzieżą i obuwiem jest przekonanych o pozytywnych oddziaływaniu muzyki na klientów. Obecność muzyki przyciąga do nich klientów.
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 2160 zł miesięcznie w sklepie spożywczym o dziennym utargu w granicach 1000 zł
78% kobiet odwiedzających salon urody wyżej cenni sobie dobrą muzykę niż oferowaną tam kawę, herbatę lub kolorowe czasopisma
Dobra muzyka pozwala skutecznie zrelaksować się podczas zabiegów kosmetycznych 2/3 klientom (76% kobiet, 85% klientów w wieku 20-29 lat)
20% regularnych gości salonów urody wybrałoby inny lokal gdyby nie była w nim odtwarzana muzyka
85% właścicieli klubów fitness i 90% właścicieli kręgielni i bilardów jest wręcz przekonana o promocyjnym znaczeniu muzyki w ich działalności i jej wpływie na zachowania oraz nastrój klientów
80% klientów czerpie więcej przyjemności z zajęć w klubie fitness podczas słuchania muzyki tła (MWFY)
80% klientów twierdzi, że muzyka w czsie zajęć fitness bardziej motywuje ich do ćwiczeń (MWFY)
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 5476 zł miesięcznie w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł
Jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka to 32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.
55% gości hotelowych preferuje spotkania z klientami w miejscach gzdie grana jest dobra muzyka (MWFY)
Fryderyk Festiwal 2022