Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Aktualności

21 października 2015 r.

Soundedit Festival

„I Am The Sound – Jestem brzmieniem” to hasło Międzynarodowego Festiwalu Producentów Muzycznych Soundedit, którego ZPAV po raz kolejny ma przyjemność być partnerem. 22 października w klubie Wytwórnia rozpocznie się 7 edycja trzydniowego święta dobrego brzmienia.
Soundedit Festival

„I Am The Sound – Jestem brzmieniem” to hasło Międzynarodowego Festiwalu Producentów Muzycznych Soundedit, którego ZPAV po raz kolejny ma przyjemność być partnerem. 22 października w klubie Wytwórnia rozpocznie się 7 edycja trzydniowego święta dobrego brzmienia.

Podczas festiwalu nie zabraknie koncertów, szkoleń, warsztatów i paneli dyskusyjnych. Jak co roku zostanie przyznana nagroda „Człowiek ze Złotym Uchem”, która trafi w ręce Józefa Skrzeka, Sir Bob Geldof, Roger Glover, Wojciech Waglewski oraz Leszek Biolik.

W ramach festiwalu będzie można uczestniczyć w całodniowym szkoleniu, które poprowadzi Vincent „Vinnie” Perreux, realizatorem dźwięku tras takich zespołów jak Muse czy U2, a także w warsztatach pod tytułem „Antologia Polskiej Muzyki Elektronicznej”.

W sobotę 23 października o godzinie 15:15 odbędzie się panel dyskusyjny z udziałem przedstawiciela ZPAV Bogusława Pluty i ZAiKS Marka Hojdy zatytułowany „Ta piosenka jest pisana dla pieniędzy”. Panel skierowany jest przede wszystkim do młodego odbiorcy, który dopiero zaczyna swoja przygodę z muzyką. W ramach panelu zostanie przedstawiona prezentacja tłumacząca zagadnienia z dziedziny prawa autorskiego i praw pokrewnych, a także zasad funkcjonowania i rolę organizacji zbiorowego zarzadzania.

Również w sobotę wieczorem odbędzie się koncert Wojciecha Waglowskiego, na scenie zagoszczą tacy artyści jak Maria Peszek, Leszek Możdżer, Fisz, Emade oraz zespół Voo Voo.

Źródło: soundedit.pl

Value gap
69% gości hotelowych uważa, że muzyka jest jednym z głównych czynników kreujących atmosferę hotelu (MWFY)
75% gości hotelowych lubi słuchać muzyki w lobby, barach, restauracjach i przestrzeniach ogólnodostępnych w hotelu (MWFY)
73% właścicieli sklepów z odzieżą i obuwiem jest przekonanych o pozytywnych oddziaływaniu muzyki na klientów. Obecność muzyki przyciąga do nich klientów.
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 2160 zł miesięcznie w sklepie spożywczym o dziennym utargu w granicach 1000 zł
78% kobiet odwiedzających salon urody wyżej cenni sobie dobrą muzykę niż oferowaną tam kawę, herbatę lub kolorowe czasopisma
Dobra muzyka pozwala skutecznie zrelaksować się podczas zabiegów kosmetycznych 2/3 klientom (76% kobiet, 85% klientów w wieku 20-29 lat)
20% regularnych gości salonów urody wybrałoby inny lokal gdyby nie była w nim odtwarzana muzyka
85% właścicieli klubów fitness i 90% właścicieli kręgielni i bilardów jest wręcz przekonana o promocyjnym znaczeniu muzyki w ich działalności i jej wpływie na zachowania oraz nastrój klientów
80% klientów czerpie więcej przyjemności z zajęć w klubie fitness podczas słuchania muzyki tła (MWFY)
80% klientów twierdzi, że muzyka w czsie zajęć fitness bardziej motywuje ich do ćwiczeń (MWFY)
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 5476 zł miesięcznie w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł
Jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka to 32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.
55% gości hotelowych preferuje spotkania z klientami w miejscach gzdie grana jest dobra muzyka (MWFY)
Fryderyk Festiwal 2022