Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Aktualności

27 kwietnia 2015 r.

Ruszyła strona czystenośniki.pl

Ruszyła strona czystenośniki.pl, która zwiera komplet informacji dotyczących opłaty od tzw. czystych nośników. Strona powstała w ramach wspólnej inicjatywy Stowarzyszenia Autorów ZAiKS, Związku Producentów Audio-Video (ZPAV) oraz Stowarzyszenia Artystów Wykonawców Utworów Muzycznych i Słowno-Muzycznych (SAWP) i zawiera komplet informacji przydatnych dla osób zainteresowanych tą problematyką. Między innymi możemy dowiedzieć się – dlaczego opłata jest potrzebna, kto jest jej płatnikiem, do kogo trafiają środki, jak powstaje lista urządzeń objętych opłatą, kto reguluje kwestie prawne i jak wygląda system poboru opłat w innych krajach. Strona wyjaśnia także dlaczego opłata ta nie jest podatkiem od piractwa.

Ruszyła strona czystenośniki.pl

Ruszyła strona czystenośniki.pl, która zwiera komplet informacji dotyczących opłaty od tzw. czystych nośników. Strona powstała w ramach wspólnej inicjatywy Stowarzyszenia Autorów ZAiKS, Związku Producentów Audio-Video (ZPAV) oraz Stowarzyszenia Artystów Wykonawców Utworów Muzycznych i Słowno-Muzycznych (SAWP) i zawiera komplet informacji przydatnych dla osób zainteresowanych tą problematyką. Między innymi możemy dowiedzieć się – dlaczego opłata jest potrzebna, kto jest jej płatnikiem, do kogo trafiają środki, jak powstaje lista urządzeń objętych opłatą, kto reguluje kwestie prawne i jak wygląda system poboru opłat w innych krajach. Strona wyjaśnia także dlaczego opłata ta nie jest podatkiem od piractwa.

W ramach serwisu zostały przewidzenie także informacje dla płatników, czyli producentów i importerów sprzętu elektronicznego. Znajdą oni na stronie wszystkie dane niezbędne do prawidłowego uiszczenia opłaty oraz kontakt do Biura Czystych Nośników.

Opłata od czystych nośników służy twórcom, wykonawcom, producentom muzycznym, filmowcom, aktorom, wydawcom oraz naukowcom, ale warto też podkreślić, że działa także na korzyść odbiorców kultury i nauki. Gdyby nie było opłaty od czystych nośników dozwolony użytek musiałby zostać ograniczony.

Zapraszamy na stronę www.czystenosniki.pl

Value gap
69% gości hotelowych uważa, że muzyka jest jednym z głównych czynników kreujących atmosferę hotelu (MWFY)
75% gości hotelowych lubi słuchać muzyki w lobby, barach, restauracjach i przestrzeniach ogólnodostępnych w hotelu (MWFY)
73% właścicieli sklepów z odzieżą i obuwiem jest przekonanych o pozytywnych oddziaływaniu muzyki na klientów. Obecność muzyki przyciąga do nich klientów.
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 2160 zł miesięcznie w sklepie spożywczym o dziennym utargu w granicach 1000 zł
78% kobiet odwiedzających salon urody wyżej cenni sobie dobrą muzykę niż oferowaną tam kawę, herbatę lub kolorowe czasopisma
Dobra muzyka pozwala skutecznie zrelaksować się podczas zabiegów kosmetycznych 2/3 klientom (76% kobiet, 85% klientów w wieku 20-29 lat)
20% regularnych gości salonów urody wybrałoby inny lokal gdyby nie była w nim odtwarzana muzyka
85% właścicieli klubów fitness i 90% właścicieli kręgielni i bilardów jest wręcz przekonana o promocyjnym znaczeniu muzyki w ich działalności i jej wpływie na zachowania oraz nastrój klientów
80% klientów czerpie więcej przyjemności z zajęć w klubie fitness podczas słuchania muzyki tła (MWFY)
80% klientów twierdzi, że muzyka w czsie zajęć fitness bardziej motywuje ich do ćwiczeń (MWFY)
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 5476 zł miesięcznie w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł
Jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka to 32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.
55% gości hotelowych preferuje spotkania z klientami w miejscach gzdie grana jest dobra muzyka (MWFY)
Fryderyk Festiwal 2022