Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Aktualności

8 grudnia 2014 r.

Relacja z Europejskich Targów Muzycznych „Gazety Co Jest Grane”

W ostatani weekend listopada w Pałacu Kultury i Nauki, odbyła się 4. edycja Europejskich Targów Muzycznych „Gazety Co Jest Grane”. Związek Producentów Audio Video już po raz trzeci był partnerem merytorycznym tego wydarzenia.

Relacja z Europejskich Targów Muzycznych „Gazety Co Jest Grane”

W ostatni weekend listopada w Pałacu Kultury i Nauki, już po raz czwarty, odbyły się Europejskie Targi Muzyczne „Gazety Co Jest Grane”. Przez trzy dni uczestnicy mieli okazję obcować z muzyką w rozmaitej postaci. Mogli jej posłuchać podczas koncertów, mieli także okazję spotkać się ze swoimi ulubionymi artystami, przedstawicielami branży muzycznej i wystawcami, którzy w sobotę i niedzielę czekali na swoich stoiskach.

Związek Producentów Audio Video już po raz trzeci był partnerem merytorycznym tego wydarzenia. Członkowie ZPAV wzięli udział w panelach dyskusyjnych podczas konferencji która towarzyszyła targom, a na wspólnym stoisku z SAWP, przez dwa dni odpowiadali na wszelkie pytania osób odwiedzających targi.

W sobotę, 29 listopada, o godzinie 12.00 na stoisku ZPAV oraz SAWP pojawili się członkowie zespołu Muchy, czyli zapowiadani Michał Wiraszko i Tomasz Sórka. Do kolegów, zupełnie niespodziewanie, dołączył również perkusista Łukasz Stachowiak. Na muzyków czekały, jak łatwo domyślić się, przede wszystkim fanki, którym udało się zdobyć autografy na najnowszym krążku grupy - Karma Market.

O godzinie 13.00 odbył się panel otwarcia zatytułowany ŚCIEŻKA DŹWIĘKOWA REWOLUCJI: PRAWA CZŁOWIEKA I MUZYKA. Podczas spotkania zgromadzeni goście, w tym przewodniczący zarządu ZPAV – Andrzej Puczyński, zastanawiali się w jaki sposób na przestrzeni lat pojęcie rewolucji i praw człowieka, przejawiało się w różnych gatunkach muzycznych. Wnikliwej analizie poddanych zostało wiele tekstów zarówno polskich jak i zagranicznych protest songów. W tym samym czasie gościem na stoisku był kompozytor i pianista Dariusz Janus.

Godzinę później pojawił się kompozytor, aranżer i producent muzyki Ireneusz Dreger, który opowiadał o tajnikach swojej pracy związanej z przygotowywaniem oprawy muzycznej do wielu programów telewizyjnych, reklam oraz filmów dokumentalnych.

Od godziny 15.00, na wspólnym stoisku ZPAV i SAWP, na swoich fanów czekał finalista II edycji programu The Voice of Poland, półfinalista Must Be the Music i The Voice of Switzerland - Juliusz Kamil.

O 15.30 rozpoczął się kolejny panel z udziałem przedstawicieli ZPAV. Dyskusja pt. OPŁATA OD SMARTFONÓW I TABLETÓW – BEZ TWÓRCY SMARTFONÓW NIE SĄ SMART dotyczyła burzliwego tematu opłaty reprograficznej od urządzeń mobilnych. Podczas gorącej wymiany zdań pomiędzy zwolennikami oraz przeciwnikami tych planów poruszono za i przeciw, a także gruntownie przedstawiono uzasadnienie punktu widzenia twórców. Moderatorem dyskusji był dyrektor OZZ ZPAV, Bogusław Pluta.

O godzinie 17.00 wszyscy zaintrygowani tytułem panelu, mieli okazję dowiedzieć się czym jest MUZYKA Z KRAINY OZZ. Spotkanie poświęcone było ochronie praw autorskich i pokrewnych w ramach działalności Organizacji Zbiorowego Zarządzania w Polsce. Wnikliwie wyjaśniono wszelkie aspekty związane z wydawaniem oraz dystrybucją muzyki. Dużo uwagi poświęcono przedstawieniu zasad współpracy z wytwórniami muzycznymi i dystrybutorami, a także związaną z tym kwestią finansową. Gościem spotkania był wiceprzewodniczący zarządu ZPAV, Piotr Kabaj.

Kolejne trzy panele, z udziałem przedstawicieli ZPAV, odbyły się w niedzielę. Pierwszy z nich zatytułowany MUZYKA W BIZNESIE - JESZCZE NIGDY NIE BYŁO TAK ŁATWO, rozpoczął się w samo południe. Uczestnicy spotkania mieli okazję poznać niezwykle interesujące aspekty efektywnego wykorzystania muzyki w miejscach, w których przebywają każdego dnia, a także tego jaki wpływ ma na nich emitowana w miejscach publicznych muzyka oraz jakie wiązą się z tym uwarunkowania prawne. Spotkanie poprowadził dyrektor OZZ ZPAV, Bogusław Pluta.

O godzinie 15.00, odbywał się panel - KLASYKA TRZYMA SIĘ MOCNO, który dotyczył dotyczył kondycji muzyki poważnej. ZPAV reprezentował Piotr Rzeczycki dyrektor klasyka & jazz Universal Music Polska. W tym samym czasie miały miejsce warsztaty JAK WYBRAĆ PRZEBÓJ NA SINGIEL – LISTENING SESSION. Zaproszeni goście mieli za zadanie wysłuchać kilku wybranych wcześniej, przez prowadzącą utworów, a następnie przedstawić cechy dzięki którym mają szansę stać się przebojami lub co wpływa na to, że nie mają szans na pojawienie się w radiu. Głos podczas panelu zabierał m.in. wiceprzewodniczący zarządu ZPAV, Piotr Kabaj.

O godzinie 16.00 na stoisku pojawił się ostatni gość ZPAV i SAWP. Była nim rockowa wokalistka Urszula. Podczas spotkania artystka podpisywała swój najnowszy album zatytułowany WIELKI ODLOT 2 – NAJLEPSZE 80-TE, który został wydany z okazji 30-lecia jej pracy twórczej.

Więcej szczegółów na stronie http://cjg.gazeta.pl/EuropejskieTargiMuzyczne/0,0.html

Zespół Muchy. Od lewej: Michał Wiraszko, Łukasz Stachowiak, Tomasz Skórka. (Foto.: Krzysztof Wojciechowski)Panel MUZYKA W BIZNESIE - JESZCZE NIGDY NIE BYŁO TAK ŁATWO (Foto.: Krzysztof Wojciechowski)Panel MUZYKA W BIZNESIE - JESZCZE NIGDY NIE BYŁO TAK ŁATWO. Od lewej: Bogusław Pluta ZPAV, Aleksandra Potrykus-Wincza Mood Media, Jarosław Kamiński SAWP. (Foto.: Krzysztof Wojciechowski)Aleksandra Potrykus-Wincza Mood Media (Foto.: Krzysztof Wojciechowski)Panel MUZYKA W BIZNESIE - JESZCZE NIGDY NIE BYŁO TAK ŁATWO (Foto.: Krzysztof Wojciechowski)Panel MUZYKA W BIZNESIE - JESZCZE NIGDY NIE BYŁO TAK ŁATWO. Od<br />
lewej: Bogusław Pluta ZPAV, Aleksandra Potrykus-Wincza Mood Media, Jarosław Kamiński SAWP. (Foto.: Krzysztof Wojciechowski)Urszula i Jarosław Kamiński SAWP. (Foto.: Krzysztof Wojciechowski)Urszula (Foto.: Krzysztof Wojciechowski)(Foto.: Krzysztof Wojciechowski)Urszula (Foto.: Krzysztof Wojciechowski)Od lewej Ania Kempa SAWP, Urszula, Monika Jadczuk ZPAV, Ania Jaśkielewicz ZPAV (Foto.: Krzysztof Wojciechowski)
Value gap
69% gości hotelowych uważa, że muzyka jest jednym z głównych czynników kreujących atmosferę hotelu (MWFY)
75% gości hotelowych lubi słuchać muzyki w lobby, barach, restauracjach i przestrzeniach ogólnodostępnych w hotelu (MWFY)
73% właścicieli sklepów z odzieżą i obuwiem jest przekonanych o pozytywnych oddziaływaniu muzyki na klientów. Obecność muzyki przyciąga do nich klientów.
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 2160 zł miesięcznie w sklepie spożywczym o dziennym utargu w granicach 1000 zł
78% kobiet odwiedzających salon urody wyżej cenni sobie dobrą muzykę niż oferowaną tam kawę, herbatę lub kolorowe czasopisma
Dobra muzyka pozwala skutecznie zrelaksować się podczas zabiegów kosmetycznych 2/3 klientom (76% kobiet, 85% klientów w wieku 20-29 lat)
20% regularnych gości salonów urody wybrałoby inny lokal gdyby nie była w nim odtwarzana muzyka
85% właścicieli klubów fitness i 90% właścicieli kręgielni i bilardów jest wręcz przekonana o promocyjnym znaczeniu muzyki w ich działalności i jej wpływie na zachowania oraz nastrój klientów
80% klientów czerpie więcej przyjemności z zajęć w klubie fitness podczas słuchania muzyki tła (MWFY)
80% klientów twierdzi, że muzyka w czsie zajęć fitness bardziej motywuje ich do ćwiczeń (MWFY)
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 5476 zł miesięcznie w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł
Jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka to 32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.
55% gości hotelowych preferuje spotkania z klientami w miejscach gzdie grana jest dobra muzyka (MWFY)
Fryderyk Festiwal 2022