Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Aktualności

27 listopada 2014 r.

Europejskie Targi Muzyczne 2014

W najbliższy weekend (28-30 listopada) odbędzie się kolejna edycja Europejskich Targów Muzycznych „Gazety Co Jest Grane”. Już po raz czwarty, w Pałacu Kultury i Nauki zgromadzą się najważniejsi przedstawiciele związani z branżą muzyczną. W ciągu trzech dni uczestnicy Targów będą mieli okazję do wzięcia udziału w wielu koncertach, wystawach i spotkaniach z artystami. Europejskie Targi Muzyczne oferują nie tylko bogaty program artystyczny, ale również serię zróżnicowanych tematycznie wykładów i paneli dyskusyjnych.

W najbliższy weekend (28-30 listopada) odbędzie się kolejna edycja Europejskich Targów Muzycznych „Gazety Co Jest Grane”. Już po raz czwarty, w Pałacu Kultury i Nauki zgromadzą się najważniejsi przedstawiciele związani z branżą muzyczną. W ciągu trzech dni uczestnicy Targów będą mieli okazję do wzięcia udziału w wielu koncertach, wystawach i spotkaniach z artystami. Europejskie Targi Muzyczne oferują nie tylko bogaty program artystyczny, ale również serię zróżnicowanych tematycznie wykładów i paneli dyskusyjnych.

Spośród wszystkich zaplanowanych paneli, 6 z nich odbędzie się z udziałem przedstawicieli ZPAV. Zachęcamy do zapoznania się z tematyką wystąpień.

PANEL OTWARCIA:

1. ŚCIEŻKA DŹWIĘKOWA REWOLUCJI: PRAWA CZŁOWIEKA I MUZYKA

SOBOTA, 29 LISTOPADA, GODZ. 13, SALA MIKOŁAJSKA

„Jeśli nie mogę tańczyć, to nie jest moja rewolucja” - powiedziała kiedyś aktywistka i anarchistka Emma Goldman. Bo każdy zryw, bunt, rewolucja ma swoją ścieżkę dźwiękową, muzykę, która porywa tłumy, dodaje otuchy, ale i koi cierpienie. Piosenki potrafią być pełne wywołującego ciarki i łzy patosu, potrafią być prześmiewcze. Nie ma jednej recepty. Dziś 25 lat po odzyskaniu wolności zastanowimy się jak muzyka pomogła przetrwać i zwalczyć komunizm w Polsce, ale też spróbujemy przyjrzeć się współczesnym rewolucjom, czy one także mają swoje ścieżki dźwiękowe?

GOŚCIE
Draginja Nadazdin
, dyrektor Amnesty International Polska
Krzysztof Grabowski, Dezerter
Dionizy Piątkowski, Era Jazzu
Jacek Kleyff, artysta
Krzysztof Varga, „Gazeta Wyborcza”
Michał Komar, wiceprezes ZAiKS-u
Andrzej Puczyński, Przewodniczący Zarządu ZPAV
PROWADZĄCY - Robert Sankowski, "Gazeta Wyborcza"

Zaprasza: Stowarzyszenie Autorów ZAiKS, Agora i m.st. Warszawy


2. OPŁATA OD SMARTFONÓW I TABLETÓW – BEZ TWÓRCY SMARTFONY NIE SĄ SMART

SOBOTA, 29 LISTOPADA, GODZ. 15.30, SALA SIENKIEWICZA

W mediach toczy się burzliwa dyskusja na temat objęcia smartfonów i tabletów opłatą od czystych nośników. Tymczasem dla połowy Polaków funkcja kopiowania na tych urządzeniach jest ważniejsza od hipotetycznej 3-procentowej obniżki cen sprzętu. Co jest grane w smartfonach i tabletach i dlaczego twórcom przysługuje rekompensata za kopiowanie na własny użytek?

GOŚCIE
Krzesimir Dębski
, kompozytor i dyrygent
Marek Hojda, kompozytor, wiceprezes ZAiKS-u
Martyna Jakubowicz, wokalistka, gitarzystka, kompozytorka
Marek Kościkiewicz, kompozytor i producent muzyczny
PROWADZĄCY - Bogusław Pluta, dyrektor OZZ ZPAV

Zaprasza: Panel Stowarzyszenia Autorów ZAiKS, Związku Producentów Audio-Video ZPAV i Stowarzyszenia Artystów Wykonawców Utworów Muzycznych i Słowno-Muzycznych SAWP.


3. MUZYKA Z KRAINY OZZ

SOBOTA, 29 LISTOPADA, GODZ. 17, SALA TIERESZKOWEJ

Jak zarabiają dziś twórcy muzyki? Zdecydowana większość Polaków jest przekonana, że artyści największą cześć swoich zarobków czerpią z wynagrodzeń za koncerty oraz ze sprzedaży płyt. Czy tak jest w istocie? O tantiemach i organizacjach zbiorowego zarządzania prawami autorskimi porozmawiają

GOŚCIE
Miłosz Bembinow
, kompozytor i dyrygent
Marek Dutkiewicz, autor tekstów piosenek
Piotr Kabaj, Warner Music Eastern Europe Chairman & Warner Music Poland Chairman & Managing Direktor, Wiceprzewodniczący Zarządu ZPAV
Bogusław Nowicki, wokalista, autor tekstów
PROWADZĄCY - Marek Hojda, kompozytor, wiceprezes ZAiKS-u

Zaprasza: Panel Stowarzyszenia Autorów ZAiKS i Związku Producentów Audio-Video ZPAV.


4. MUZYKA W BIZNESIE - JESZCZE NIGDY NIE BYŁO TAK ŁATWO

NIEDZIELA, 30 LISTOPADA, GODZ. 12, SALA TIERESZKOWEJ

Muzyka nie tylko uprzyjemnia nam czas ale także zdecydowanie zwiększa naszą produktywność. Odpowiednio dobrana muzyka wpływa na wzrost naszej kreatywność, szybkość a także dokładność wykonywanych zadań. Jak efektywnie korzystać z muzyki w biznesie i jak zmieniły się regulacje prawne dot. publicznego odtwarzanie muzyki. O muzyce w biznesie opowiedzą ….

GOŚCIE
Jarosław Kamiński
, dyrektor Biura SAWP
Aleksandra Potrykus–Wincza, Country Manager Mood Media
PROWADZĄCY - Bogusław Pluta – Dyrektor OZZ ZPAV

Zaprasza: Związku Producentów Audio-Video ZPAV i Stowarzyszenia Artystów Wykonawców Utworów Muzycznych i Słowno-Muzycznych SAWP.


5. KLASYKA TRZYMA SIĘ MOCNO

NIEDZIELA, 30 LISTOPADA, GODZ. 15, SALA SIENKIEWICZA

W czasach pogłębiającego się kryzysu rynku płytowego, jednym z przyczółków, którego warto nie tylko bronić, ale który warto z pewnością poszerzać, są albumy z muzyką klasyczną. Ich nabywcy to publiczność wierna, a zarazem -w jakimś sensie -dość konserwatywna, jeśli chodzi o technologię: bo to zwykle koneserzy i wyczuleni słuchacze, dla których nie do pomyślenia jest słuchanie ulubionych utworów w formie skompresowanych plików komputerowych z głośników laptopa, ale cenią sobie raczej tradycyjne nośniki, gwarantujące o wiele lepszą jakość dźwięku. Jakie są ich oczekiwania? Co warto, a co trzeba wydawać? Co produkować na nowo, a co wznawiać? Gdzie sprzedawać płyty z muzyką klasyczną?

GOŚCIE
Mieczysław Kominek
, Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC
Krzysztof Karwasz, CEO, Soliton
Klaudia Elbruda, Digital manager, Soliton
Ryszard Wojciul, Vice-Chairman, For Tune
Małgorzata Polańska, współwłaścicielka firmy Dux
Miłosz Bembinow, kompozytor i dyrygent, członek ZAiKS-u
Piotr Rzeczycki, dyrektor Klasyk & Jazz Universal Music Polska, członek ZPAV
PROWADZĄCY - Anna Dębowska, „Gazeta Wyborcza”


6. JAK WYBRAĆ PRZEBÓJ NA SINGIEL – LISTENING SESSION

NIEDZIELA, 30 LISTOPADA, GODZ. 15, SALA KOPERNIKA

Z jakim orężem wyruszać na podbój eteru i internetu? Jeszcze parę lat temu single wybierały wytwórnie, a artysta nie miał wiele do powiedzenia. Dziś sytuacja się zmieniła, artyści mają więcej do powiedzenia, mogą samemu wypuszczać w świat piosenki bez oglądania się na wytwórnie i czekania aż uzbiera się materiał na album. Ale nadal stoją przed dylematem: który utwór wybrać?

GOŚCIE
Agnieszka Szydłowska
, dziennikarz muzyczny, Program III PR
Piotr Kabaj, Warner Music Eastern Europe Chairman & Warner Music Poland Chairman & Managing Direktor, Wiceprzewodniczący Zarządu ZPAV
Franz X.A. Zipperer, Media:Kult, ALEX Radio, ROCKSTAR Mag
PROWADZĄCY - Misia Ff

Zaprasza: Radio Złote Przeboje

Value gap
69% gości hotelowych uważa, że muzyka jest jednym z głównych czynników kreujących atmosferę hotelu (MWFY)
75% gości hotelowych lubi słuchać muzyki w lobby, barach, restauracjach i przestrzeniach ogólnodostępnych w hotelu (MWFY)
73% właścicieli sklepów z odzieżą i obuwiem jest przekonanych o pozytywnych oddziaływaniu muzyki na klientów. Obecność muzyki przyciąga do nich klientów.
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 2160 zł miesięcznie w sklepie spożywczym o dziennym utargu w granicach 1000 zł
78% kobiet odwiedzających salon urody wyżej cenni sobie dobrą muzykę niż oferowaną tam kawę, herbatę lub kolorowe czasopisma
Dobra muzyka pozwala skutecznie zrelaksować się podczas zabiegów kosmetycznych 2/3 klientom (76% kobiet, 85% klientów w wieku 20-29 lat)
20% regularnych gości salonów urody wybrałoby inny lokal gdyby nie była w nim odtwarzana muzyka
85% właścicieli klubów fitness i 90% właścicieli kręgielni i bilardów jest wręcz przekonana o promocyjnym znaczeniu muzyki w ich działalności i jej wpływie na zachowania oraz nastrój klientów
80% klientów czerpie więcej przyjemności z zajęć w klubie fitness podczas słuchania muzyki tła (MWFY)
80% klientów twierdzi, że muzyka w czsie zajęć fitness bardziej motywuje ich do ćwiczeń (MWFY)
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 5476 zł miesięcznie w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł
Jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka to 32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.
55% gości hotelowych preferuje spotkania z klientami w miejscach gzdie grana jest dobra muzyka (MWFY)
Fryderyk Festiwal 2022