Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Aktualności

13 października 2014 r.

Sprzedaż płyt winylowych w Wielkiej Brytanii

Sprzedaż albumów winylowych w Wielkiej Brytanii już dziś przekroczyła wyniki zeszłego roku, osiągając poziom 844 122 egzemplarzy. ERA przewiduje, że do końca 2014 roku osiągnie milion sztuk.

Sprzedaż płyt winylowych w Wielkiej Brytanii

Już we wrześniu sprzedaż płyt winylowych przekroczyła wyniki zeszłego roku. Zapowiada się, że będzie to bardzo dobry rok dla płyt winylowych w Wielkiej Brytanii. Wpływają na to przede wszystkim tegoroczne premiery takich artystów jak: Arctic Monkeys, Jack White i Oasis. Według Entertainment Retailer Association (ERA), dotychczasowa sprzedaż albumów winylowych wynosi 844 122 egzemplarzy i już przekroczyła zeszłoroczny wynik 829 243 sztuk.

ERA przewiduje, że do końca 2014 roku, sprzedaż powinna osiągnąć poziom miliona egzemplarzy. Oznaczałoby to imponujący postęp w porównaniu do 2008 roku, kiedy to sprzedaż winyli wyniosła jedną czwartą obecnego pułapu.

„To niesamowita zmiana” - mówi Kim Bayley, dyrektor ERA - „Niezależni sprzedawcy byli pierwszymi, którzy zauważyli niewykorzystany potencjał płyt winylowych i stworzyli Dzień sprzedaży płyt winylowych (Record Store Day). Obecnie płyty winylowe są coraz bardziej popularne”.

Pierwsza dziesiątka sprzedaży winyli zdominowana jest przez takich weteranów rocka jak: Stone Roses, Pink Flowy czy Led Zeppelin. Tylko jeden młody zespół dostał się do pierwszej dziesiątki - Royal Blood, który uplasował się na czwartym miejscu.

Jak dotąd, w Wielkiej Brytanii najbardziej popularnym fizycznym nośnikiem muzycznym są wciąż płyty CD. Sprzedaży płyt winylowych stanowi mniej niż 3 % rynku nośników fizycznych, 97 % należy do płyt CD.

Winylowy renesans widoczny jest także w USA. Według danych Nielsen SoundScan do 21 września sprzedało się 5,9 miliona albumów, to wzrost o prawie 47% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego, kiedy to sprzedaż wyniosła 4,2 miliona sztuk. Obecnie sprzedaż płyt winylowych stanowi prawie 3,5% całkowitej sprzedaży płyt. Dla porównania dziesięć lat temu sprzedaż winyli stanowiła 0,2% .

The Top 10 albumów na płytach winylowych w Wielkiej Brytanii:


Źródło: Billboard.com

Value gap
69% gości hotelowych uważa, że muzyka jest jednym z głównych czynników kreujących atmosferę hotelu (MWFY)
75% gości hotelowych lubi słuchać muzyki w lobby, barach, restauracjach i przestrzeniach ogólnodostępnych w hotelu (MWFY)
73% właścicieli sklepów z odzieżą i obuwiem jest przekonanych o pozytywnych oddziaływaniu muzyki na klientów. Obecność muzyki przyciąga do nich klientów.
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 2160 zł miesięcznie w sklepie spożywczym o dziennym utargu w granicach 1000 zł
78% kobiet odwiedzających salon urody wyżej cenni sobie dobrą muzykę niż oferowaną tam kawę, herbatę lub kolorowe czasopisma
Dobra muzyka pozwala skutecznie zrelaksować się podczas zabiegów kosmetycznych 2/3 klientom (76% kobiet, 85% klientów w wieku 20-29 lat)
20% regularnych gości salonów urody wybrałoby inny lokal gdyby nie była w nim odtwarzana muzyka
85% właścicieli klubów fitness i 90% właścicieli kręgielni i bilardów jest wręcz przekonana o promocyjnym znaczeniu muzyki w ich działalności i jej wpływie na zachowania oraz nastrój klientów
80% klientów czerpie więcej przyjemności z zajęć w klubie fitness podczas słuchania muzyki tła (MWFY)
80% klientów twierdzi, że muzyka w czsie zajęć fitness bardziej motywuje ich do ćwiczeń (MWFY)
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 5476 zł miesięcznie w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł
Jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka to 32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.
55% gości hotelowych preferuje spotkania z klientami w miejscach gzdie grana jest dobra muzyka (MWFY)
Fryderyk Festiwal 2022