Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Aktualności

25 września 2014 r.

Radio PiN może zmienić nazwę na Muzo.fm

Jak podaje Presserwis Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zgodziła się na zmianę nazwy Radia Pin na Muzo.fm. Nowa nazwa nie będzie wiązała się ze zmianą koncesji, stacja zachowa charakter informacyjno-biznesowo-muzyczny.

Radio PiN może zmienić nazwę na Muzo.fm

Jak podaje Presserwis Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zgodziła się na zmianę nazwy Radia Pin na Muzo.fm. Nowa nazwa nie będzie wiązała się ze zmianą koncesji, stacja zachowa charakter informacyjno-biznesowo-muzyczny. Było wiele wątpliwości dotyczących tej zmiany ze względu na to, że dotychczasowa nazwa już identyfikowała format. Jednak zwyciężyły argumenty formalnoprawne. Nie było uzasadnienia prawnego, które pozwalałoby na odmowę – skomentował decyzję Witold Graboś, wiceprzewodniczący KRRiT. Zdecydowaliśmy, że będziemy monitorować stację. Gdyby program zmienił się niezgodnie z koncesją, będziemy podejmować właściwe kroki – dodał.

Muzo.fm będzie kierował Marcin Bisiorek, szef startującego 26 września telewizyjnego kanału muzycznego Muzo.tv, wcześniej dyrektor programowy Eski Rock. Oferta muzyczna stacji ma obejmować przede wszystkim muzykę rockową oraz popową. Serwis Wirtualne Media donosi, że z Radia PIN odchodzą dotychczasowi dziennikarze i prowadzący. Ze słuchaczami zaczęli się już żegnać Tomasz Kin, prowadzący publicystyczno-rozrywkowy “Rezerwat”, Piotr Wardziak, gospodarz “Dobrego programu gospodarczego” oraz Maciej Ulewicz, prowadzący autorską audycję “Ulewiczas”. Do zespołu dołączyli natomiast Arkadiusz Frąckowiak, Robert Zawieja i Konrad Olszewski, którzy do końca czerwca br, związani byli z Eską Rock.

Radio PiN jest powiązane kapitałowo z Polsatem, do którego należy także serwis streamingowy Muzo oraz Muzodajnia – platforma oferująca pliki muzyczne do pobrania. Radio wystartowało w 2002 roku jako lokalna stacja warszawska. Dziś nadaje też w Gdańsku, Łodzi, Poznaniu, Kielcach, Olsztynie, Bydgoszczy, Krakowie i Wrocławiu.

Badanie Radio Track Millward Brown za okres od czerwca do sierpnia br., pokazuje udział Radia PiN na poziomie 0,1 %.

Źródło: Presserwis

Value gap
69% gości hotelowych uważa, że muzyka jest jednym z głównych czynników kreujących atmosferę hotelu (MWFY)
75% gości hotelowych lubi słuchać muzyki w lobby, barach, restauracjach i przestrzeniach ogólnodostępnych w hotelu (MWFY)
73% właścicieli sklepów z odzieżą i obuwiem jest przekonanych o pozytywnych oddziaływaniu muzyki na klientów. Obecność muzyki przyciąga do nich klientów.
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 2160 zł miesięcznie w sklepie spożywczym o dziennym utargu w granicach 1000 zł
78% kobiet odwiedzających salon urody wyżej cenni sobie dobrą muzykę niż oferowaną tam kawę, herbatę lub kolorowe czasopisma
Dobra muzyka pozwala skutecznie zrelaksować się podczas zabiegów kosmetycznych 2/3 klientom (76% kobiet, 85% klientów w wieku 20-29 lat)
20% regularnych gości salonów urody wybrałoby inny lokal gdyby nie była w nim odtwarzana muzyka
85% właścicieli klubów fitness i 90% właścicieli kręgielni i bilardów jest wręcz przekonana o promocyjnym znaczeniu muzyki w ich działalności i jej wpływie na zachowania oraz nastrój klientów
80% klientów czerpie więcej przyjemności z zajęć w klubie fitness podczas słuchania muzyki tła (MWFY)
80% klientów twierdzi, że muzyka w czsie zajęć fitness bardziej motywuje ich do ćwiczeń (MWFY)
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 5476 zł miesięcznie w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł
Jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka to 32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.
55% gości hotelowych preferuje spotkania z klientami w miejscach gzdie grana jest dobra muzyka (MWFY)
Fryderyk Festiwal 2022